۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴

دستبرد تروریست‌ها به کمک‌های انسانی در سوریه

مسئولین سوری با انتقاد از بی‌اعتنایی عمدی جامعه بین‌الملل به اوضاع انسانی الفوعه و کفریا از سرقت کمک‌های بشردوستانه ارسالی به این مناطق توسط تروریست‌ها در حضور نمایندگان سازمان ملل خبر می‌دهند.
کد خبر : ۳۳۸۶۹۹
صراط: مسئولین سوری با انتقاد از بی‌اعتنایی عمدی جامعه بین‌الملل به اوضاع انسانی الفوعه و کفریا از سرقت کمک‌های بشردوستانه ارسالی به این مناطق توسط تروریست‌ها در حضور نمایندگان سازمان ملل خبر می‌دهند.

«عبدالحکیم بغدادی» عضو کمیته امداد شهرهای الفوعه و کفریا در گفت وگو با خبرنگار فارس در سوریه توقف خروج مجروحین، کودکان، زنان و سالخوردگان از این 2 شهرک  را به معنای ادامه وخامت اوضاع انسانی در سایه محاصره تروریست ها توصیف کرد.

وخامت اوضاع جسمی و معیشتی اهالی الفوعه و کفریا

وی که خود از اهالی الفوعه است، گفت: غیرنظامیانی که قرار بود از این 2 شهرک خارج شوند از وضعیت جسمانی وخیمی برخوردار و نیازمند درمان فوری هستند.

بغدادی گفت: با توجه به اینکه الفوعه و کفریا در حال حاضر از هیچ گونه امکاناتی برای رسیدگی به حال مجروحین و بیماران برخوردار نیست حال آنها روز به روز بدتر می شود.

عضو کمیته امداد الفوعه و کفریا گفت: برخی بیماران به دلیل نبود غذای سالم و بهداشتی در این مناطق حالشان وخیم تر شده و با درد و رنج شدیدی دست و پنجه نرم می کنند.

بی اعتنایی عمدی جامعه بین المللی به اوضاع الفوعه و کفریا

وی با بیان اینکه جامعه بین المللی و نهادهای بشردوستانه به طور عمد نسبت به پرونده الفوعه و کفریا بی اعتنا هستند، افزود: جامعه بین المللی همبسته تروریست هاست و این چیزی است که ما بارها در مواضع این نهادها و در راس آن سازمان ملل شاهد بودیم.

سازمان ملل شریک دزدی تروریست ها از کاروان کمک های انسانی است

البغدادی تاکید کرد: نمایندگان سازمان ملل شاهد بوده اند که چگونه تروریست ها به کاروان های حامل کمک های غذایی و پزشکی که به الفوعه و کفریا وارد می شدند دستبرد می زدند اما هیچ واکنشی نشان نمی دادند.

عضو کمیته امداد الفوعه و کفریا با اشاره به اینکه بیشتر جعبه های داروهای ارسالی به این 2 منطقه خالی بوده اند، گفت: تروریست ها علاوه بر ربودن بخش زیادی از کمک ها مابقی را نیز خراب می کردند.

البغدادی گفت: اهالی الفوعه و کفریا از ساده ترین ابزار معیشتی محرومند آنها نیاز شدیدی به وسایل گرمایشی و سوخت در فصل سرمای کنونی دارند آنها حتی کیسه های نایلون را برای پوشاندن شکاف های دیوارهای خانه هایشان لازم دارند تا کمی جلوی ورود سرما به خانه را بگیرد و این علاوه بر کمبود شدید مواد غذایی، و آب و برق در این مناطق است.
مقاومت اهالی الفوعه و کفریا ادامه دارد

از سوی دیگر «نضال حمیدی»، عضو پارلمان سوریه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق در خصوص نقض توافق حلب توسط تروریست ها اظهار داشت: دولت سوریه دیگر اعتمادی به گروه های تروریستی و حامیان آنها در خصوص معامله خروج تروریست ها از حلب در ازای خروج اهالی الفوعه و کفریا ندارد.

وی افزود: آمریکا و ترکیه کسانی را که می خواستند از شرق حلب خارج کنند، خارج کردند و این کار مهمی برای آنها بود، پس از این مرحله موفقیت یا عدم موفقیت توافق برای این کشورهای غربی اهمیت ندارد.

نماینده سوری گفت: بسیاری از رسانه ها و شبکه های اجتماعی اسامی شماری از افسران ترکیه، آمریکا، عربستان و قطر را که طی سه نوبت اخیر از شرق حلب خارج شدند منتشر کرده اند.

حمیدی تاکید کرد: مردم ما در الفوعه و کفریا از قریب به 2 سال پیش با محاصره ظالمانه و غیرانسانی تروریست ها روبرو هستند، حملات خمپاره ای و راکتی تروریست ها به سمت آنها روزانه ده ها نفر قربانی می گیرد.

وی افزود: الفوعه و کفریا هیچ بیمارستانی ندارد، دم دستی ترین داروها هم در این مناطق کمیابند.

عضو پارلمان سوریه گفت: جامعه بین المللی اگر از انسانیت بویی برده بود کشورهای حامی تروریسم در سوریه را وادار به توقف حملات علیه الفوعه و کفریا می کرد و اجازه خروج مجروحین و افراد نیازمند را می دادند.

الحمیدی گفت: اهالی الفوعه و کفریا همچون درختان زیتون إدلب از سرزمین خود دست نکشیده و آنجا را رها نمی کنند و احدی هم قادر به ریشه کن کردن آنها از خاکشان نیست و هم اینک تنها خواهان خروج مجروحین و بیماران هستند.

نماینده سوری گفت: جوانانی که می توانند سلاح به دست بگیرند و برای دفاع از سرزمین خود در الفوعه و کفریا باقی می مانند و به هیچ عنوان آنجا را ترک نخواهند کرد و حتی مجروحینی که برای درمان از آنجا خارج شوند پس از بهبودی برای دفاع و مبارزه تا آزادی کامل این منطقه بازخواهند گشت.

ادلب مقصد بعدی ارتش سوریه و متحدانش است

حمیدی با بیان اینکه دولت سوریه ادلب را در وضع کنونی رها نخواهد کرد، افزود: ادلب به طور موقت مقر تجمع تروریست هاست و پس از پایان عملیات حلب آزادسازی ادلب آغاز خواهد شد و این استان به آغوش مردمان و آزادگان شریفش بازخواهد گشت.