۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰

نگرانی روسیه از افزایش مهاجران خارجی در این کشور

وزیر کشور روسیه گفت: روسیه دومین کشور پذیرنده مهاجران در جهان است.
کد خبر : ۳۳۸۷۰۲
صراط: وزیر کشور روسیه گفت: روسیه دومین کشور پذیرنده مهاجران در جهان است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، ولادیمیر کالاکولتسوف گفت: تعداد مهاجران خارجی و مهاجران بدون تابعیت در روسیه از مرز ده میلیون نفر گذشته است که ۷ درصد جمعیت کل روسیه را تشکیل می دهد.

به گفته وی، هجوم گسترده مردم از کشورهای دیگر به روسیه خطرات جدی برای مردم روسیه بوجود آورده که مهمترین آن رشد تنش های اجتماعی و درگیری های مذهبی و قومی است.

وزیر کشور روسیه ادامه داد: حوادث اوکراین و سوریه باعث افزایش تعداد مهاجران خارجی شده است و تشدید اوضاع ناامن آسیای میانه باعث ورود گروه های تروریستی تحت پوشش مهاجران به روسیه شده است.

وی به همکاری گسترده وزارت کشور روسیه با سازمان امنیت این کشور اشاره کرد و گفت: به منظور شناسایی و خنثی کردن پیامدهای منفی این بحران ،اخیرا اجرای مجموعه ای از اقدامات پیشگیرانه  آغاز شده که از جمله آن دستگیری اعضا و رهبران سازمان تروریستی حزب التحریر (گروه ممنوع در روسیه) است که شهروندان آن از کشورهای مستقل مشترک المنافع هستند.

این مقام روس خاطرنشان کرد: با افزایش شمار مهاجران،فعالیت شبکه های غیرقانونی مهاجرت که در زمینه جعل اسناد و پاسپورت فعالیت دارند نیز رشد داشته که اخیرا هفت شبکه بزرگ سرویس دهندگان مهاجرت غیر قانونی به روسیه شناسایی و متلاشی شدند که اتباع آن از شهروندان کشورهای آسیای میانه بودند و در زمینه صدور و چاپ اسناد تقلبی اقامتی  و پاسپورت های غیرقانونی روسی فعالیت می کردند.

بیشترین شمار مهاجران خارجی در روسیه را اتباع جمهوری های فقیر آسیای میانه تشکیل می‌دهند که به عنوان نیروی کارگری و خدماتی به این کشور می روند.

بنابراین گزارش، روسیه با وجود پهناورترین کشور جهان کمتر از ۱۵۰ میلیون نفر جمعیت دارد و همچنان از کمبود نیروی کار رنج می برد.