۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹
لاریجانی:

اگر دولت لایحه برنامه را می‌داد الان این وضع را نداشتیم

رئیس مجلس گفت: مشکلی که وجود داشت این بود که دولت لایحه برنامه را نداد، اگر لایحه برنامه را ارائه می‌داد ما این وضع را نداشتیم.
کد خبر : ۳۳۸۸۷۶
لاریجانی:اگر دولت لایحه برنامه را می‌داد الان این وضع را نداشتیم
صراط: رئیس مجلس گفت: مشکلی که وجود داشت این بود که دولت لایحه برنامه را نداد، اگر لایحه برنامه را ارائه می‌داد ما این وضع را نداشتیم.

به گزارش فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به درخواست نوبخت مبنی بر اینکه اگر کلیات برنامه تصویب شد اجازه دهید برخی مواد آن در کمیسیون تلفیق اصلاح شود، گفت: آن موادی که شما فکر می‌کنید اشکالاتی در آن وجود دارد، کمیسیون تلفیق استقبال می‌کند که آن موارد به کمیسیون ارجاع و بررسی شود.

وی افزود: مشکلی که وجود داشت این بود که دولت لایحه برنامه را نداد. اگر لایحه برنامه را ارائه می‌داد ما این وضع را نداشتیم. آنچه داده شد به مجلس،‌ موادی از برنامه ششم توسعه بود. اختلاف نظر نیز در این باره بود.

رئیس مجلس ادامه داد: رهبری سیاست‌های کلی برنامه‌های ششم را ابلاغ کرد و بعد هم اعلام کردند که دولت لایحه بدهد. اگر دولت لایحه می‌داد قطعا 90 درصد آن مشابه در‌می‌آمد. البته دغدغه آقای نوبخت درست است و ممکن است بعضی از این مواد بار مالی داشته باشد همینجا هم‌فکری می‌کنیم و آنها را حل می‌کنیم اما رد کلیات گردش طولانی دیگری را به بار می‌آورد.

لاریجانی ادامه داد: حال آن موادی که ممکن است خلاف قانون اساسی یا سیاست‌های کلی باشد و یا مشکلی برای کشور ایجاد می‌کند، خود آقای نوبخت هستند و می‌شود به کمیسیون ارجاع داد تا مشکلات حل شود و دغدغه شما قابل حل است.