۳۰ شهريور ۱۳۹۰ - ۲۰:۲۷

آغاز تردد زائران عتبات از مرز خسروی

با عزیمت ۶ کاروان زیارتی زیر نظر سازمان حج و زیارت از مرز بین المللی خسروی ، از امروز تردد دوباره زائران از این مرز بین المللی آغاز شد.
کد خبر : ۳۳۹۰۲

واحد مرکزی خبر: تردد زائران عتبات عالیات از مرز خسروی از سر گرفته شد.

با عزیمت ۶ کاروان زیارتی زیر نظر سازمان حج و زیارت از مرز بین المللی خسروی ، از امروز تردد دوباره زائران از این مرز بین المللی آغاز شد.

اواخر تیر ماه امسال در پی بهانه جوییهای مردم خانقین مبنی بر قطعی آب رودخانه الوند از سوی ایران و تجمع آنان در مسیر زائران عتبات عالیات و ایجاد مزاحمت برای زوار ، با تصمیم مسئولان سازمان حج و زیارت و به منظور حفظ امنیت جان زائران ، مسیر تردد زائران از خسروی به مرز مهران تغییر یافت.

پیش از این روزانه حدود ۳ هزار نفر از مرز بین المللی خسروی تردد می کردند.

مدیرکل سیاسی و انتظامی استانداری کرمانشاه می گوید : پس از پیگیریهای مستمر مسئولان استان و برگزاری جلسات با طرف عراقی ، آنان متوجه شدند کاهش آب رودخانه الوند بدلیل خشکسالی های اخیر بوده و ایران در این زمینه نقش نداشته بنابراین درخواست کردند زائرین عتبات عالیات دوباره از این مسیر یعنی مرز خسروی تردد کنند.

به گفته دکتر شهریار حیدری ، امروز سی ام شهریور ۶ کاروان از این مرز عازم عتبات عالیات شد و ظرفیت اعزام زائرین از این مرز به مرور افزایش می یابد.

مرز خسروی در شهرستان قصرشیرین با داشتن بزرگترین پایانه بین المللی خاورمیانه روزانه ظرفیت ۱۰ هزار نفر زائر و مسافر را دارد.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۱۸۶ کیلومتر از مرز مشترک و ۲۵ هزار جمعیت دارای دو مرز خسروی و بازارچه رسمی پرویزخان است.