۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۰

افزایش تدابیر امنیتی در نیویورک، لندن و پاریس

به دنبال حمله خرابکارانه در برلین آلمان، پلیس نیویورک از افزایش سطح آمادگی و تدابیر ویژه برای حفظ جان مردم خبر داد.
کد خبر : ۳۳۹۳۰۵
صراط: به دنبال حمله خرابکارانه در برلین آلمان، پلیس نیویورک از افزایش سطح آمادگی و تدابیر ویژه برای حفظ جان مردم خبر داد.

 به گزارش فارس، پلیس نیویورک تدابیر امنیتی را در سرتاسر این شهر مهم آمریکا، از جمله مراکز خریدی که به مناسبت مراسم پایان سال میلادی برپا شده‌اند، در دستور کار قرار داده است.

به نوشته هفته نامه «تایم»، این اقدام به دنبال حمله دوشنبه شب یک کامیون به مرکز خریدی در شهر برلین، پایتخت آلمان صورت گرفت و به همین منظور در نیویورک نیروهای ضد تروریستی در «وینتر ویلیج» و برخی مناطق دیگر به گشت‌زنی پرداختند.

پلیس نیویورک در بیانیه‌ای اعلام کرد: «پلیس نیروهای آموزش دیده خود چون یگان واکنش سریع را به مناطق مهم اطراف شهر اعزام داشته است. »

این رسانه آمریکایی از اتخاذ تدابیر امنیتی در دیگر شهرهای جهان چون لندن و پاریس خبر داد.

بر این اساس، وزیر کشور فرانسه امروز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام داشت: «همه نیروهای امنیتی در بالاترین سطح هوشیاری به سر می‌برند. تدابیر امنیتی در مراکز خرید ویژه جشن کریسمس شدت خواهد یافت.»

پلیس لندن نیز گفته است که در حال بررسی برنامه‌های امنیتی پیگیرانه است.

پلیس لندن اعلام کرد: «این یگان برنامه‌هایی را برای محافظت از رویدادهای ویژه جشن‌های کریسمس  و سال جدید فراهم دیده و در اقدامی احتیاطی، به بررسی برنامه‌های خود  بعد از حملات رخ داده در خارج کشور مبادرت می‌نماید.»