۳۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۱:۴۳

اسرائيل: اوباما! تو مایه افتخار مایی

سران رژیم صهیونیستی در واکنش به سخنرانی رئیس جمهور آمریکا در سازمان ملل، آن را ستودند و مایه افتخار دانستند و تاکید کردند اوباما ثابت کرد که متحد اسرائیل است.
کد خبر : ۳۳۹۷۲

به گزارش فارس، بنیامین نتانیاهو در سخنانی در جمع خبرنگاران مختلف در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل بشدت از سخنرانی باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا تمجید کرد.
 
نتانیاهو: موضع اوباما مایه افتخار است

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، نتانیاهو در دیدار با اوباما با اشاره به عزم وی برای وتو درخواست به رسمیت شناخته شدن فلسطین در شورای امنیت، اعلام کرد که «فکر می‌کنم این موضوع مایه افتخار توست و من از شما تشکر می‌کنم».
 
نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود: ما متفق‌القولیم که فلسطین و اسرائیل باید مذاکره کنند و این تنها ابزار برای رسیدن به صلح همیشگی و ثابت است.
 
مذاکرات تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی که نزدیک به 20 سال است به اشکال مختلف ادامه یافته است، تا سپتامبر سال گذشته ادامه داشت اما به اذعان سازمان ملل و کشورهای مختلف و همچنین اتحادیه اروپا، این مذاکرات به دلیل سرسختی تل‌اویو در سیاست شهرک‌سازی و عدم پایبندی به تعهدات خود در توافقنامه اسلو متوقف شد.
 
نتانیاهو رو به اوباما کرد و افزود: من روشن اعلام کردم که فلسطینی‌ها مستحق داشتن کشور هستند ولی کشوری که با اسرائیل در صلح باشد در نتیجه هر تلاشی برای کوتاه کردن راه این روند، یعنی عدم مذاکره درباره صلح و تلاش برای دستیابی به اعتراف سازمان ملل موفق نخواهد شد.
 
نتانیاهو افزود: فکر می‌کنم فلسطینی‌ها خواستار کشور هستند ولی هنوز آماده نیستند که با اسرائیل صلح کنند.
 
وزیر جنگ: اوباما ثابت کرد که متحد و دوست اسرائیل است
 
ایهود باراک وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز از سخنرانی اوباما استقبال کرد و آن را ستود.
 
ایهود باراک تاکید کرد که اوباما بار دیگر در سازمان ملل ثابت کرد که متحد و دوست اسرائیل است.
 
وی افزود که رئیس جمهوری آمریکا صراحتا از امنیت اسرائل به صورت کامل و بی‌سابقه‌ای حمایت می‌کند و اسرائیل این را ارج می‌نهد.
 
 سفیر اسرائیل در آمریکا فلسطینی‌ها را تهدید کرد
 
مایکل اورین سفیر اسرائیل در واشنگتن نیز از سخنرانی اوباما ابراز خرسندی کرد ولی تاکید کرد که هنوز «روشن نیست» که آیا فلسطینی‌ها می‌توانند حمایت کشورهای مختلف را برای به رسمیت شناخته شدن کشورشان به دست آورند یا خیر.
 
وی تصریح کرد که کنگره آمریکا اعلام کرده است که برای این اقدام فلسطین عواقبی وجود دارد و فلسطینی‌ها نیز این را به خوبی می‌دانند.