۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱
کنعانی مقدم پاسخ داد

ردصلاحیت روحانی چقدر جدی است؟

حسین کنعانی مقدم، عضو جبهه ایستادگی معتقد است برای بررسی بحث رای آوری حسن روحانی اول باید بدانیم که صلاحیت او تایید می‌شود یا نه.
کد خبر : ۳۳۹۹۵۷
صراط: حسین کنعانی مقدم، عضو جبهه ایستادگی معتقد است برای بررسی بحث رای آوری حسن روحانی اول باید بدانیم که صلاحیت او تایید می‌شود یا نه. از نظر این عضو جبهه ایستادگی احتمال رد صلاحیت وی وجود دارد و این موضوع مقدم بر وضعیت سبد رای روحانی در انتخابات آتی خواهد بود.

وی در همین رابطه به فرارو گفت: «صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری پروسه‌ای دارد که باید توسط شورای نگهبان طی شود؛ در کشور ما هم همه امکانی وجود دارد هم برای آقای روحانی و هم برای دیگران این فرایند باید طی گردد؛ از سویی دیگر برای همه روشن است که در کشورمان بن بست سیاسی وجود ندارد و حتی اگر چنین اتفاقی هم رخ دهد انتخابات انجام خواهد شد و این موضوع نمی‌تواند نگرانی به وجود بیاورد.»

وی سپس با اشاره به حکم حکومتی رهبری برای آقای معین و مهرعلیزاده در انتخابات سال 1384، اضافه کرد: «تجربه در گذشته هم بوده است که در چنین شرایطی از حکم حکومتی استفاده خواهد شد. امیدواریم انتخاباتی بدون تنش و با مشارکت حداکثری رخ دهد.»

کنعانی مقدم در پاسخ به این سوال که این اظهارات بدین معنی است که شما احتمال رد صلاحیت حسن روحانی را تا این حد جدی می‌دانید، پاسخ داد: «در کشور ما همه جور امکانی وجود دارد اگر این اتفاق بیافتد و ایشان حکم حکومتی بگیرد همین موضوع به رای آوری ایشان کمک خواهد کرد.»

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که شما بر اساس کدام شواهد ادعای احتمال رد صلاحیت حسن روحانی را مطرح می‌کنید گفت: «عملکرد چهارسال گذشته ایشان حتما برای تایید صلاحیت شان مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و می‌تواند این مبنای رد یا تایید صلاحیت ایشان هم قرار گیرد.»

وی در خصوص تاثیر رد صلاحیت احتمالی روحانی در نتیجه انتخابات 96 گفت:«اگر این فرایند طی شود برای ایشان جو تبلیغاتی ایجاد خواهد شد و اگر حکم حکومتی داده نشود احتمالا این جریان به دنبال گزینه‌های جایگزین خواهند بود.» کنعانی مقدم اضافه کرد: «در تمامی انتخابات‌ها، حتی در شرایطی که رئیس جمهوری برای بار دوم نامزد انتخابات می‌شود هم صلاحیت آنها به همراه تمام نامزدهای دیگر  مورد بررسی قرار می‌گیرد.»

وی در همین رابطه اضافه کرد: «با توجه به اینکه آقای روحانی به بسیاری از شعارهایش عمل نکرده و در برخی از موارد از خط قرمز‌ها عبور کرده است و همین موارد می‌تواند مبنای شورای نگهبان باشد.»

کنعانی مقدم همچنین در پاسخ به این سوال که اگر حسن روحانی در شرایط عادی تایید صلاحیت و وارد رقابت انتخاباتی شود، آنگاه سبد رای او چگونه خواهد بود گفت: «این موضوع بستگی به رقبای حسن روحانی خواهد داشت. اگر جریان اصولگرایی بتواند به ائتلاف دست یابد رقابت جدی شکل خواهد گرفت.»

کنعانی مقدم دبيركل حزب سبز در پایان گفت: «در انتخابات دو موضوع مورد بحث هست؛ یکی حداقل شرایطی که شورای نگهبان تعیین می‌کند و دیگر نظر مردم که پای صندوق‌ها رای مشخص می‌شود. آنچه که مردم در انتخاباتشان مهم می‌دانند این است که رئیس جمهور باید شعار ندهد و در عوض عمل کند و دوم اینکه رئیس جمهوری باید پاکدست باشد؛ من بعید فردی که این دو ویژگی را نداشته باشد رای آوری داشته باشد.»
نظرات بینندگان
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۲ - ۰۵ دی ۱۳۹۵
۰
۱
روحانی و تیم مذاکره بدلیل ........ قرار داد با امریکا و کشورهای غربی (مسلمان کش ها) در برجامی که بطور محرمانه منعقد کرده و به گفتار شفاهی !!! جان کری اعتماد کرده و به دستور 9 ماده ای رهبر انقلاب قبل از امضای برجام وقعی ننهاده باید محاکمه شود نه رد صلاحیت /تمام