۰۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵

استقلال و آمار عجیب در بازی های بزرگ

تغییرات پر سرو صدا در ابتدای فصل روی نیمکت استقلال و بازیکنان گرانقیمتی که با هیجان زیاد جذب این تیم شدند از همان ابتدا سطح توقع هواداران استقلال را تا جایی بالا برد.
کد خبر : ۳۴۰۴۹۲
صراط: تغییرات پر سرو صدا در ابتدای فصل روی نیمکت استقلال و بازیکنان گرانقیمتی که با هیجان زیاد جذب این تیم شدند از همان ابتدا سطح توقع هواداران استقلال را تا جایی بالا برد.

به گزارش ورزش سه،  وقتی این تیم در اولین بازی فصل مقابل تیم تازه شکل گرفته نفت تهران به سختی به تساوی رسید خیلی ها دچار بهت و حیرت شدند و نتیجه و نمایش ضعیف استقلال را ناشی از ناهماهنگ بودن بازیکنان جدید و قدیم در تاکتیک های مربی جدید برشمردند.

اما نتایج بعدی استقلال که با بازی های نه چندان دلچسب این تیم همراه بود باعث شد تا هیجان و غرور ابتدای فصل جای خود را به اضطراب و نگرانی بدهد و هوادارانی که در ابتدا با شعار"حمایت تا قیامت"پشت علیرضا منصوریان ایستاده بودند به تدریج دلسرد شده و استقبال اولیه را از بازی های تیم محبوبشان نداشتند و این نارضایتی که البته عاری از اعتراض و شعارهای نامتعارف بود کم کم به صورت ملموس تری نمایان شد و در بعضی بازی ها شاهد پچ پچ هایی روی سکوها بودیم که حاکی از نگرانی و دلسردی خاموش بین هواداران بود و حتی خود منصوریان نیز در اوج آن نگرانی ها نتوانست نگرانی خودش را پنهان کند. در کنفرانس خبری بعد از بازی مقابل پیکان اذعان کرد که فقط بیست دقیقه استقلال واقعی را در میدان دیدیم.

و آن داستان تقریبا در تمام بازی های نیم فصل به غیر از آخرین بازی مقابل سپاهان ادامه داشت و در هر بازی اقتداری نصف و نیمه از استقلال می دیدیم. اتفاقی که هرگز برای هواداران و مسئولان باشگاه خوشایند نبود و حتی برخی اعضای هیات مدیره هم اعتراض خود را رسانه ای کردند. به طوریکه وقتی نیم فصل اول با فوتبال زیبا و تماشاگرپسند استقلال مقابل سپاهان به پایان رسید تمام منتقدان با قاطعیت گفتند که از 15بازی نیم فصل اول فقط در همین یک بازی استقلال واقعی را در میدان دیدیم.

اما بررسی نتایج استقلال در نیم فصل اول لیگ برتر و جام حذفی آماری نگران کننده را نشان می دهد که اگر این روند در نیم فصل دوم نیز تداوم داشته باشد در پایان فصل جایگاهی بالاتر از میانه جدول برای تیم استقلال با بازیکنان گرانقیمتش تصور نمی شود.

جالب است که استقلال در بازی های نیم فصل اول از دیدار با تیم های اول تا یازدهم جدول رده بندی توانست فقط 9امتیاز کسب کند!

این آمار حاکی از آن است که از بین 10تیمی که از پرسپولیس صدرنشین تا صنعت نفت یازدهمی را در بر می گیرد استقلال فقط موفق به شکست ذوب آهن شد و در بازی با سایر رقبا یا بازنده بود و یا به تساوی رسید. این آمار به ما می گوید که 4پیروزی از مجموع 5پیروزی استقلال مقابل تیم های دوازدهم،سیزدهم،چهاردهم و پانزدهم جدول بوده و این یعنی اینکه منصوریان و استقلال در نیم فصل اول از بازی های بزرگ نمره قبولی نگرفته اند. البته در آخرین بازی نیم فصل استقلال مقابل سپاهان به رغم تساوی در آخرین ثانیه های بازی این امیدواری در بین هواداران آبی تقویت شد که شاید در نیم فصل دوم نمایش همان فوتبال هجومی و روان موجب کسب نتایج دلخواه و در خور نام تیم محبوبشان شود.

اما تحقق این خواسته به جا منوط به تداوم تفکرات شجاعانه و انتحاری منصوریان خواهد بود.