۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵

آیت‌الله علم‌الهدی: 9 دی، نمایشگاهی از رویش‌ها و ریزش‌های انقلاب است

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: حماسه 9 دی، را می‌توان نمایشگاهی از رویش‌ها و ریزش‌های انقلاب بر‌شمرد.
کد خبر : ۳۴۰۷۳۹
صراط: نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: حماسه 9 دی، را می‌توان نمایشگاهی از رویش‌ها و ریزش‌های انقلاب بر‌شمرد.

به گزارش فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امروز در اجتماع عظیم حوزویان خراسان رضوی در دانشگاه علوم اسلامی رضوی اظهار داشت:جریان 9 دی فقط دارای یک خصوصیت، بصیرت نیست بلکه ابعاد قابل تأملی دارد.

وی ادامه داد: جریان 9 دی دارای دو بعد ایجاد تولید بصیرت، نمایش بصیرت و دوم نمایشگاهی از ریزش‌ها و رویش‌ها در انقلاب اسلامی است.

امام جمعه مشهد افزود: مردم در جریان نه دی با راهنمایی‌های ولایت فقیه و حمایت از ایشان حرکت عظیم 9 دی را رقم زدند.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به ملاک و معیار ریزش و رویش در جریان 9 دی تصریح کرد: در جریان 9 دی ملاک و معیار تشخیص ریزش و رویش دو عامل مهم یعنی جهاد و مقاومت مورد توجه است.

وی بیان کرد: بزرگ‌ترین عامل تداوم یک انقلاب مسأله «مقاومت» است، همه انقلاب‌هایی که در طول تاریخ حتی در دوره انبیاء دچار ارتجاع و ضعف شده‌اند به‌دلیل عدم مقامت بوده است.

امام جمعه مشهد با اشاره به عناصر ریزش در جریان انقلاب گفت: عناصری که در انقلاب کوتاهی کرده و در راه جهاد دچار ضعف شوند از پیکره انقلاب ریزش می‌کنند.

علم‌الهدی در خصوص رویش‌های انقلابی افزود: انسان‌هایی که در جامعه انقلابی ظهور می‌کنند، این‌ها عناصر انقلاب هستند.

وی ادامه داد: جوانانی که در جامعه انقلابی رشد کرده‌اند توان و قدرت بیشتری دارند و خودشان را یک ظرفیت رویشی در انقلاب بدانند.

امام جمعه مشهد تشریح کرد: کسانی که سنگ‌زیرین انقلاب محسوب می‌شدند متأسفانه امروزه به‌دلیل خستگی یا شرایط دچار تغییر شده‌اند و عناصر انقلابی در آن‌ها کم‌رنگ شده است و در برابر تهاجمات دشمن ضعیف شده‌اند، این‌ها ریزش‌های انقلاب هستند.

علم‌الهدی با بیان این‌که رنگ و رونق در نسل سوم انقلاب بیشتر از نسل اول انقلاب است، گفت: با توان و جسارتی که در نسل سوم انقلاب دیده می‌شود جریان رویش در این‌ها قوی‌تر از جریان ریزش است.

وی تأکید کرد: امروز نسل رویشی انقلاب نسلی است که با بصیرت و بیداری با هر جریان خلاف ولایت فقیه مقابله می‌کند.

امام جمعه مشهد در خصوص عناصر ریزش انقلابی تصریح کرد: عناصر ریزش را نباید در یک جبهه دید و آن‌ها را در سه گروه می‌توان برشمرد، دسته اول آن‌هایی که خسته شده‌اند اما به جریان انقلاب با کوهی از تجربه باز خواهند گشت، دسته دوم عناصری که به حاشیه رانده شده‌اند و حاضر نیستند وارد میدان انقلاب شوند و دسته سوم عناصر ریزشی مردود هستند که در کنار ولایت فقیه بوده‌اند اما امروز مقابل ولایت ایستاده‌اند.

علم‌الهدی با اشاره به عناصر رویشی انقلاب اظهار داشت: رویش دو مرحله است، در مرحله اول کسانی که از صفر به بالا آمده‌اند و امروز شکل گرفته‌اند و مرحله دوم کسانی که در عرصه بوده اما امروز به تعالی و ارتقاء در جریان انقلاب رسیده‌اند و به‌عنوان یک ایثارگر در خط مقدم انقلاب حضور دارند.

وی با اشاره به موضوع محور در جریان ریزش‌ها و رویش‌ها تشریح کرد: مسأله بسیار مهم ستون و خیمه اصلی این نظام یعنی ولایت فقیه است که در جریان ریزش و رویش ملاک است.

امام جمعه مشهد ادامه داد: در جریان انقلاب هر‌چه از ولایت فقیه فاصله گرفته شود ریزش اتفاق می‌افتد و ملاک ریزش زاویه با ولایت فقیه است.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: ملاک رویش هم در انقلاب ولایت فقیه است و هر که در این جریان خود را به ستون نظام نزدیک‌تر کند احتمال رویش بیشتری دارد.

وی تصریح کرد: از عوامل ریزش، عناد و دشمنی با شخص رهبری است یعنی کسانی که با همه سوابق انقلابی، به‌دلیل دشمنی با رهبری ریزش یافته‌اند.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه در انتخابات 88 اصلاح طلبان درصدد مخالف با ولایت فقیه بودند گفت: در جریان انتخابات 88 بعضی به‌دلیل دشمنی و بعضی به‌دلیل کسب قدرت به مخالفت با رهبری اقدام کردند.

عوض مجلس خبرگان رهبری افزود: بعضی در سایه ولایت بالا آمده و جایگاه گرفته‌اند اما بعد از آن منیت مطرح می‌کنند و مقابل رهبری ایستاده‌اند که این‌ها جزء ریزش‌های انقلاب هستند.

وی گفت: نکته بسیار مهم و عبرت انگیز برای جوانان از این جریانات کسب بصیرت و آگاهی و شناخت است تا مسیر اصلی را تشخیص دهند و در آن ثابت قدم شوند.