۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳

علم‌الهدی: برجسته‌ترین توطئه آمریکا فتنه 88 بود

امام جمعه مشهد مقدس گفت: در همه توطئه‌های آمریکا از صبح انقلاب تا امروز، برجسته‌ترین فتنه آمریکا فتنه سال 88 بود
کد خبر : ۳۴۰۹۳۲
صراط: امام جمعه مشهد مقدس گفت: در همه توطئه‌های آمریکا از صبح انقلاب تا امروز، برجسته‌ترین فتنه آمریکا فتنه سال 88 بود

به گزارش فارس، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خبطه‌های نمازجمعه مشهد مقدس که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار داشت: خداوند می‌فرماید ای کسانی که ایمان آورده‌اید، ایمانتان را حفظ کنید.

وی ادامه داد: عده‌ای از انسان‌ها پندارشان این است که خدا هست و قطع و یقین ندارند.

علم‌الهدی تصریح کرد: برخی هم علم دارند که خداوند وجود دارد، ولی هیچ کدام این‌ها ایمان نیست، کسی که به قوی‌ترین ادله به وجود خدا را باور دارد به معنی ایمان نیست. ایمان به معنی باورمندی خدا است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز سالروز مقابله مردم انقلابی مشهد در برابر رژیم ستم‌شاهی در 10 دی‌ماه سال 57 است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: دیروز هم سالروز نهم دی‌ماه بود، نهم و دهم دی‌ماه در مشهد دو روی یک سکه هستند که خود آن سکه، سکه استکبارستیزی است.

وی با بیان اینکه از روزی که امام(ره) نهضت را شروع کردند، آمریکا احساس کرد این نهضت تنها با جلوگیری از یک سری منکرات آرام نمی‌گیرد و یک حرکت استکبارستیز به‌تمام‌معنا است، تصریح کرد: لذا خود آمریکا وارد میدان شد.

امام‌جمعه مشهد خاطرنشان کرد: تمام آدم کشی‌ها و جنایتگری‌هایی که از شروع نهضت امام(ره) تا روز پیروزی انقلاب اسلامی در زندان‌ها و شکنجه‌گاه‌ها در عرصه‌های مختلف اجتماعی مردم در مشهد، یزد، تبریز و قم همه با مباشرت مستقیم خود آمریکا بود و فرمانده‌اش مستشاران آمریکایی بودند که دستگاه شاهی را برای این قضیه استخدام کرده بودند.

وی افزود: در سال 57 بعدازاینکه شاه از ایران فرار کرد یک ژنرال آمریکایی که فرمانده ناتو بود را به‌عنوان جایگزین شاه به ایران فرستادند و با این هدف بود که برای سرکوب انقلاب ایران، آمریکا نیرو وارد کشور کند تا جلوی انقلاب مردم را بگیرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی با بیان اینکه وقتی هایزر به ایران آمد افسران سرسپرده شاه با وی دیدار کردند و او را قانع کردند که باوجود لشکریان ایران نیازی به نیروهای سرکوبگر نیست، گفت: فردای آن روز در پادگان ولی‌عصر که آن روز به آن عشرت‌آباد می‌گفتند هایزر از لشکر شاه رژه و سان دید و گفت با این لشکر برای سرکوبی انقلاب نیازی به واردکردن نیرو نیست و با همین نیرو انقلاب را سرکوب می‌کنیم.

وی تصریح کرد: یعنی در تمام عرصه‌ها مشاورت با آمریکایی‌ها بود.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: درعین‌حال شجاعت، پایمردی، خدا گرایی مردم دشمن را ناکام گذاشت.

وی با بیان اینکه وقتی آمریکای شکست‌خورده با ذلت، مستشاران نظامی و هایزر از این کشور پس از پیروزی انقلاب فرار کردند، گفت: عناد و دشمنی آمریکا از بین نرفت و تمام نشد.

امام‌جمعه مشهد تأکید کرد: آمریکای شکست‌خورده مسیر عناد خودش را عوض کرد و وارد حوزه فتنه شد، از همان روز شروع کرد مسیر دشمنی‌اش را با فتنه پیش ببرد.

وی ادامه داد: در همه توطئه‌های آمریکا از صبح انقلاب تا امروز، برجسته‌ترین فتنه آمریکا فتنه سال 88 بود.

علم‌الهدی گفت: وقتی ما 10 دی مشهد را به یاد می‌آوریم که یک خانم فرزندش را بغل کرده و به سمت میدان 10 دی می‌رود و خودش و بچه‌اش زیر زنجیرهای تانک جان می‌دهند، وقتی می‌پرسند چرا می‌روی، می‌گوید برای اطاعت فرمان مرجع تقلیدم می‌روم.

وی افزود: همان جریانی که 10 دی 57 این خانم چادربه‌سر را زیر زنجیر تانک شهید می‌کردند در سال 88 کارگزار آمریکا شده بودند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی با بیان اینکه هردوی این‌ها یکی بود، گفت: آنجا می‌خواستند با سرکوب انقلاب را از بین ببرد، اینجا با فتنه می‌خواستند همین کار را بکنند.

وی تأکید کرد: هردو، 2 روی یک سکه است، این‌ها کارگزار بودند و وارد عرصه خدمت به انگلیس شدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: ما باید توجه داشته باشیم، خط را بشناسیم، جریان را بشناسیم، این‌ها اگر بنا شد در این عرصه بیایند همان خط جلادان شاهی را ادامه می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: این‌یک نکته حائز اهمیت است، در عرصه فتنه خیلی از خواص ما وارد قضیه شدند، یا ساکت شدند یا بی‌تفاوت نشستند، مگر خواص بصیرت نداشتند؟

علم‌الهدی افزود: اوباما و کلینتون هرروز پیام می‌دادند و رسماً می‌گفتند ما داریم این‌ها را هدایت می‌کنیم، صدراعظم آلمان صریحاً می‌گفت ما داریم حمایت می‌کنیم.

وی ادامه داد: مگر در فضای مجازی و رسانه‌ها این حرف‌ها به گوش خواص نمی‌خورد؟ این‌ها که روز در دفاع مقدس حرف اول را می‌زدند، مگر می‌شود به این‌ها گفت بی‌بصیرت؟

امام‌جمعه مشهد گفت: بنده طلبه می‌فهمیدم اما این آقای مبارز دوران ستم‌شاهی و کارگزار نظام بصیرت ندارد و پیام حرف‌های آمریکا را نمی‌فهمد؟ آیا می‌شود به این‌ها گفت بی‌بصیرت؟ این برای جوان ما سؤال است.

وی با بیان اینکه جوان نخبه افسر جنگ نرم می‌گوید توی طلبه این چیزها را می‌فهمی ولی آن آقایی که روزی مسئول بوده در این نظام نمی‌فهمد؟ بصیرت ندارد؟ تشریح کرد: مشکل ما همین است، اینکه می‌گوییم خواص بی‌بصیرت نیست، امیرالمؤمنین(ع) می‌فرمایند ای کسی که حرف مرا می‌شنوی، چه مرا قبول داری و چه قبول نداری، از مستی خودت دور شو تا غافل نباشی.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان رضوی ادامه داد: این‌ها مست مقام بودند و مستی برای آن‌ها غفلت ایجاد کرد، این‌ها در مقام قدرت‌یابی چشمشان را بسته بودند تا هرچه می‌خواهد بشود تا آن‌ها به قدرت برسند.

وی تأکید کرد: اینکه کسانی می‌گویند خواص بی‌بصیرت، ملاحظه می‌کنند و حمل بر صحت می‌گذارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مستی قدرت و مقام، این‌ها را به‌جایی کشاند که کارگزار آمریکا شوند، 17 بیانیه دادند، عکس امام را در دانشگاه تهران پاره کردند، این‌ها بیانیه دادند تأیید کردند، روز عاشورا عزا خانه امام حسین(ع) را به آتش کشیدند این‌ها بیانیه دادند و تأیید کردند.

وی تصریح کرد: جوانان نگویید چطور این‌ها بصیرت نداشتند، نخیر این‌ها بصیرت داشتند اما طبق فرمایش حضرت علی(ع) این‌ها مستی قدرت داشتند و این مستی قدرت این‌ها را این‌طور کرد.

علم‌الهدی با بیان اینکه فرق این‌ها با نظامیان 10 دی چه بود؟ این‌ها مست بودند و در مستی چیزی را نمی‌دیدند، گفت: سران فتنه در سال 88 مست قدرت‌یابی بودند و باعث این مسائل شدند.

وی خاطرنشان کرد: امروز عده‌ای که خود را از خواص می‌دانند شده‌اند مدافع فتنه 88، مگر بصیرت ندارند؟ از مقدس‌ترین جای این نظام مجلس شورای اسلامی زمزمه مسموم حمایت از فتنه بلند می‌شود.

وی افزود: بعد هم به عده‌ای بگویند کاسبان فتنه، به بنده ممکن از است این را بگویند، اما این مردمی که از میدان شهدا تا حرم آمده بودند کاسب فتنه هستند؟ این زن و مردی که شعار می‌دهند کاسب فتنه هستند؟

امام‌جمعه مشهد گفت: این دفاع از فتنه برای آن‌ها دو خاصیت دارد؛ اول اینکه یک عده لائیک را پشت سرخودشان راه بیاندازند، دوم اینکه یا دانسته یا ندانسته دارند به آمریکا چراغ سبز می‌دهند و به آمریکا می‌فهمانند اگر فتنه جدید راه بیاندازید ما هم کارگزار شما می‌شویم.

وی تصریح کرد: اگر ندانسته این کار را می‌کنند بدانند که دفاع از فتنه‌گر چراغ سبز به آمریکا است.

علم‌الهدی در پایان افزود: ریاست قوه قضائیه گفت پرونده فتنه 88 مفتوح است، یعنی روزی که مصالح نظام اقتضا کند فتنه گران محاکمه می‌شوند و جواب فتنه 24 خرداد 88 را که خودشان بالای وانت ایستادند و راهپیمایی را مدیریت می‌کردند و جواب خسارات مردمی و بیت‌المال را باید بدهند
برچسب ها: صراط آمریکا فتنه