۱۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰

مثلث عشقی؛ دلیل قتل سفیر یونان در برزیل +تصاویر

پلیس برزیل اعلام کرد سفیر یونان در این کشور با نقشه طراحی شده از سوی همسرش به قتل رسید.
کد خبر : ۳۴۱۰۲۲
صراط: پلیس برزیل اعلام کرد سفیر یونان در این کشور با نقشه طراحی شده از سوی همسرش به قتل رسید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از رویترز؛ پلیس برزیل اعلام کرد "کریاکوس آمیریدیس"، سفیر یونان در برزیل، با طراحی نقشه شومی از سوی همسرش و مردی که با وی در ارتباط بود به قتل رسیده است.

آمیریدیس از دوشنبه گذشته در منطقه نووا ایگواکو، در حومه شمالی ریو دو ژانیرو مفقود شده بود. وی و همسرش ساکن شهر برازیلیا بودند. پلیس برزیل پس از تکمیل تحقیقات اعلام کرد سفیر یونان بوسیله یک پلیس محلی که با همسرش رابطه داشت، کشته شده است.

جسد آمیریدیس روز پنجشنبه در صندوق عقب یک خودروی سوخته در حومه ریو دو ژانیرو کشف شد. در بیانیه پلیس برزیل آمده است: "فرانسواز آمیریدیس"، همسر برزیلی سفیر یونان، توطئه قتل او را به همراه ماموری که با او رابطه داشت، اجرا کرده است.

پلیس اعلام کرد: "سرخیو گومز موریرا فیلو"، متهم شماره یک پرونده، به ترور سفیر یونان اعتراف کرده است.

فرانسواز آمیریدیس، 40 ساله، به همراه موریرا، 29 ساله، و پسرعموی او "ادواردو ملو" دستگیر شده‌اند. تحقیقات نشان داد ملو 25 هزار دلار دریافت کرده بود تا به عنوان دیدبان عمل کند. این سه مظنون در حال حاضر تحت بازجویی قرار دارند و حکم بازداشت آنها برای 30 روز تمدید شده است.

"اواریستو پونتس ماگالاس"، کارآگاه پرونده مذکور، این قتل را یک تراژدی و عملی بزدلانه توصیف کرد و گفت پلیس آن را "جنایت عشقی" می‌داند.

وی در یک کنفرانس خبری اظهار داشت: فرانسواز ابتدا واقعیت‌ها را تکذیب می‌کرد. او گفت که در قتل شوهرش دست نداشته است؛ اما حرف‌های او ضد و نقیض‌های زیادی داشت تااینکه در بازجویی‌های بعدی به گریه افتاد و گفت که قتل شوهرش کار یک مامور پلیس بوده است.

سفیر یونان و همسرش 15 سال پیش ازدواج کردند و دختری ده ساله دارند.

کریاکوس آمیریدیس از 2001 تا 2004 کنسول یونان در ریو بود و در سال جاری به عنوان سفیر به برزیل بازگشت. او از برازیلیا به شهر نووا ایگواکو در شمال ریو سفر کرده بود تا تعطیلات کریسمس را با همسرش و خانواده او بگذارند.

ظهر روز جمعه پلیس برزیل از کشف یک جسد در کنار یک خودروی سوخته شده خبر داد که گمان می‌رفت جسد سفیر یونان باشد. ساعاتی بعد پلیس هویت وی را کشف و اعلام کرد که جسد متعلق به آمیریداس است.