۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵

آخرین میخ روحانی بر تابوت صنعت هسته ای

روحانی در حالی خود را برای کوبیدن آخرین میخ بر تابوت صنعت هسته ای آماده و به آمریکا چراغ سبز نشان می دهد که شیطان بزرگ تاکنون نه تنها به وعده های خود عمل نکرده که بعد از اجرای برجام، موارد متعددی از تحریم های جدید را اعمال کرده است.
کد خبر : ۳۴۱۴۷۲
صراط: روحانی در حالی خود را برای کوبیدن آخرین میخ بر تابوت صنعت هسته ای آماده و به آمریکا چراغ سبز نشان می دهد که شیطان بزرگ تاکنون نه تنها به وعده های خود عمل نکرده که بعد از اجرای برجام، موارد متعددی از تحریم های جدید را اعمال کرده است.

حجت الاسلام حمید رسایی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در کانال شخص اش نوشت: شب گذشته حسن روحانی در آخرین گفتگوی تلویزیونی خود گفت: "ما تا چند روز دیگر به سالروز اجرای برجام می رسیم و آخرین قسمت تعهدات خودمان را که در فردو باید انجام شود، انجام می دهیم. امیدوارم طرف مقابل نیز به تعهدات خود عمل کند."

روحانی در حالی خود را برای کوبیدن آخرین میخ بر تابوت صنعت هسته ای آماده و به آمریکا چراغ سبز نشان می دهد که شیطان بزرگ تاکنون نه تنها به وعده های خود عمل نکرده که بعد از اجرای برجام، موارد متعددی از تحریم های جدید را اعمال کرده است. آخرین مورد ان تمدید ده ساله قانون تحریم هاست.

بعد از تمدید ده ساله تحریم ها، آقایان روحانی، لاریجانی، ولایتی، ظریف و صالحی که همگی از مدافعان برجام و توجیه کنندگان نقض آن بودند، به اتفاق، این تمدید را نقض برجام دانستند و وعده عکس العمل متناسب دادند حتی اقای ظریف در کمیسیون امنیت ملی از اینکه فریب جان کری را خورده، اظهار شرمندگی و پشیمانی کرد!

بر اساس دومین شرط تأییدیه مشروط اجرای برجام که به امضای امام خامنه ای رسیده: «در سراسر دوره‌ هشت‌ساله، وضع هرگونه تحریم در هر سطح و به هر بهانه‌ای (از جمله بهانه‌های تکراری و خودساخته‌ تروریسم و حقوق بشر) توسّط هر یک از کشورهای طرف مذاکرات، نقض برجام محسوب خواهد شد و دولت موظّف است طبق بند ۳ مصوّبه‌ مجلس، اقدام های لازم را انجام دهد و فعالیت های برجام را متوقف کند.»

اکنون با توجه به نقض برجام و با توجه به تاکید امام خامنه ای بر توقف کلیه فعالیت های مرتبط با برجام در صورت نقض آن، آقای روحانی بر چه اساسی در مصاحبه خود، وعده انجام آخرین اقدام مرتبط با ایران را می دهد، در حالی که خود معترف به عدم انجام تعهدات از سوی طرف مقابل است. مگر آقای روحانی ادعا نمی کند که در طول مذاکرات هسته ای، هیچ قدمی بدون هماهنگی با رهبر انقلاب برنداشته و تمام تصمیمات بر اساس نقشه راه تعیین شده از سوی ایشان بوده است، پس چرا بر خلاف نص صریح رهبر انقلاب که مستلزم توقف اخرین اقدام است، با شوق و ذوق خبر از انجام آن می دهد.

اکنون باید منتظر ماند و دید، کمیته نظارت بر اجرای برجام یا نمایندگان مجلس، چه واکنشی نسبت به این وعده آقای روحانی که بر خلاف نص صریح مجوزنامه مشروط رهبری انقلاب است، نشان می دهند.