۰۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۲

قلب يخی در قزوين هم ممنوع شد

در اين سريال براي نخستين بار پس از انقلاب، به حضور و نقش شبكه‌هاي فراماسونري در فرهنگسازي و جرايم سازمان‌يافته پرداخته شده است. اما به نظر مي‌رسد روابطي كه ميان شخصيت‌هاي اين فيلم وجود دارد باعث بروز حساسيت‌هايي نسبت به آن شده است.
کد خبر : ۳۴۱۵۰
شرق: سري سوم از فصل دوم مجموعه «قلب يخي» روز دوشنبه بعد از سه هفته تاخير در تهران و شهرستان‌ها در حالي پخش شد كه فروشگاه‌هاي رسانه‌هاي صوتي- تصويري قزوين با ممنوعيت فروش اين فيلم روبه‌رو شدند. پيش از اين، پخش و فروش اين مجموعه در يزد ممنوع شده بود.

اسدزاده، مديرعامل موسسه هنرنماي پارسيان درباره خبر جمع‌آوري قلب يخي در قزوين به شبكه ايران گفت: «خبرهايي از جمع‌آوري اين فيلم در شهر يزد و به تازگي در شهر قزوين شنيده شده اما نمي‌توانم تاييد يا تكذيب كنم. مسووليت پخش فصل دوم، بخش سوم را به تازگي برعهده دارم و نمي‌توانم در رابطه با بخش‌هاي قبلي و چگونگي برخورد با آن در شهرستان‌ها نظر دهم.»

در حالي كه او برخورد با چنين سريال‌هايي و واكنش براي جلوگيري از فروش آن را مي‌توان يك حركت خودجوش در شهرستان‌هاي مختلف دانست، چند نفر از فروشندگان قزويني در گفت‌وگو با «شرق» اعلام كرده‌اند كه جمع‌آوري اين فيلم از سطح شهر براساس دستور مستقيم اداره اماكن اين شهر بوده است.

در يزد هم اين فيلم با دستور اماكن اين شهر جمع‌آوري شد. رييس اتحاديه صنف عرضه‌كنندگان محصولات فرهنگي شهر يزد گفت: «با توجه به ارسال نامه‌اي از سوي اداره بازرگاني استان يزد، عرضه سريال «قلب يخي» در فروشگاه‌هاي شهر يزد ممنوع اعلام شد. به همين منظور در بخشنامه‌اي به اعضاي اين اتحاديه از آنان خواستيم نسبت به جمع‌آوري محصول ذكرشده از ويترين‌ها اقدام كنند تا از سوءاستفاده‌هاي احتمالي جلوگيري شود.»به نظر مي‌رسد بعد از مشكلات مالي اين مجموعه، به لحاظ مضموني نيز باعث به وجود آمدن حساسيت‌هايي شده است. اين سريال روايت چند داستان مختلف است؛ چيستا (الناز شاكردوست) دختري كه در مزون ويدا (نسرين مقانلو) كار مي‌كرده به همراه ستاره (آشا محرابي) و بهار (ساميه لك) به دنبال كشف رازهاي ويدا و فرهاد (حميد فرخ‌نژاد) هستند. شيوا (مهراوه شريفي‌نيا) خواهر ويدا، وكالت فردي را كه متهم به قتل همسر و فرزند خود است (حسين ياري) بر عهده مي‌گيرد. در اين سريال براي نخستين بار پس از انقلاب، به حضور و نقش شبكه‌هاي فراماسونري در فرهنگسازي و جرايم سازمان‌يافته پرداخته شده است. اما به نظر مي‌رسد روابطي كه ميان شخصيت‌هاي اين فيلم وجود دارد باعث بروز حساسيت‌هايي نسبت به آن شده است.

به طور مثال در دو قسمت فصل دوم رابطه شيوا با حامد از عرف رسمي خارج شده است.
برچسب ها: قلب یخی قزوین