۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۹

ارتباط خانوادگی بارزانی با اسرائیل

یک نماینده سابق پارلمان عراق فاش کرد بارها به همراه ملامصطفی و مسعود بارزانی به فلسطین اشغالی سفر کرده است.
کد خبر : ۳۴۱۷۲۰
صراط: یک نماینده سابق پارلمان عراق فاش کرد بارها به همراه ملامصطفی و مسعود بارزانی به فلسطین اشغالی سفر کرده است.
محمود عثمان از نمایندگان کرد پارلمان عراق بوده، در مصاحبه با روزنامه عراقی البینهًْ‌الجدیده، ضمن حمله به سردار سلیمانی به همراه ملامصطفی در 1968 و 1973 میلادی دو بار به اسرائیل سفر کردیم و با مسعود بارزانی نیز 3 بار به سرزمین‌های اشغالی رفته‌ام، اما مسرور (پسر مسعود بارزانی) به طور مرتب به اسرائيل سفر می‌کند.
«عثمان» که به دلیل کهولت سن، چند سالی است از سیاست کناره‌گیری کرده و در لندن زندگی می‌کند، می‌گوید علت برقراری روابط با اسرائیل به منظور دریافت سلاح و همچنین ارتباط گرفتن با آمریکایی‌ها از طریق اسرائیلی‌ها بوده است. وی اعتراف کرد که سربازان اسرائیلی در آموزش نیروهای پیشمرگ کرد نقش داشته‌اند.
وی پیش‌تر در 23 ژوئن 2004 نیز در گفت‌وگو با روزنامه «الشرق‌الاوسط» گفته بود اولین سفر او به اسرائیل به همراه ملامصطفی یک هفته به طول انجامید و طی آن سفر، با همه مقام‌های اسرائیلی دیدار و گفت‌وگو کردند.
وی افزود: در آن برهه تاریخی به دلیل رابطه رژیم شاه ایران با اسرائیل، نیروهای اسرائیلی در شمال عراق حضور داشتند اما با سقوط رژیم شاه، عملاً ارتباط کردستان عراق با اسرائیل قطع شد.
یکی از کارکنان دستگاه جاسوسی اسرائیل نیز چند سال قبل کتابی تحت عنوان «موساد در کردستان عراق» منتشر کرد که جزئیات روابط پنهانی خانواده بارزانی با موساد را فاش کرد.
برچسب ها: صراط اسراییل