۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۹

چوپان چنارانی از حمله پلنگ نجات یافت

مدیر شبکه بهداشت و درمان چناران گفت: چوپان ۴۱ ساله چنارانی از حمله پلنگ نجات یافت.
کد خبر : ۳۴۱۸۸۸
صراط: مدیر شبکه بهداشت و درمان چناران گفت: چوپان ۴۱ ساله چنارانی از حمله پلنگ نجات یافت.

 احمد رضا رجب پور در گفتگو با مهر اظهار کرد: اصغر جانی، مرد ۴۱ ساله چنارانی از حمله پلنگ در این شهرستان نجات یافت و حال عمومی وی مساعد است.

وی ادامه داد: این فرد در حالی به بیمارستان ثامن الائمه (ع) چناران مراجعه کرد، که از ناحیه سر، گونه و دست ها  به سبب حمله پلنگ به وی در منطقه قرق از توابع رادکان این شهرستان مجروح شده بود.

حمید صالحی، مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با بیان اینکه بلافاصله اقدامات درمانی بر روی این مرد صورت گرفت، عنوان کرد: در ادامه نیز از سوی مرکز بهداشت چناران به دلیل جلوگیری از بیماری کزاز واکسن آن نیز به چوپان چنارانی تزریق شد.

وی در این خصوص اظهار کرد: این پلنگ که زیر پوشش بیمه است و خسارت وارده از این گونه تحت حفاظت به افراد و یا گله توسط بیمه پرداخت می شود، در اطراف روستای قرق شهرستان چناران توسط چوپان مشاهده شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در ادامه با بیان اینکه پلنگ مزبور جهت شکار در میان گله گوسفندان پنهان شده بود، گفت: هنگامی که چوپان به وی نزدیک می شود، به او حمله می کند و پس از بیهوش شدن این مرد چنارانی از محل فرار می کند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر گروه معتمد محیط زیست در حال بررسی این مساله و رسیدگی به آن هستند.

صالحی افزود: محل حمله پلنگ در نزدیکی ارتفاعات هزار مسجد و در مسیر منطقه حفاظت شده ارس سیستان و پارک ملی تندوره محل اصلی زیست پلنگ در استان خراسان رضوی است.
برچسب ها: چوپان پلنگ صراط