۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۶

سیگار و شامپاین‌ بلای جان نتانیاهو شدند

رسانه‌های رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین خبرهای خود درباره فساد نخست‌وزیر این رژیم در طول سال‌های اخیر اعلام کردند ادله‌ بسیاری از جمله فایل‌های صوتی و دریافت‌ مرتب سیگارهای کوبایی و شامپاین‌های گرانقیمت علیه وی وجود دارد.
کد خبر : ۳۴۲۵۹۰
صراط: رسانه‌های رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین خبرهای خود درباره فساد نخست‌وزیر این رژیم در طول سال‌های اخیر اعلام کردند ادله‌ بسیاری از جمله فایل‌های صوتی و دریافت‌ مرتب سیگارهای کوبایی و شامپاین‌های گرانقیمت علیه وی وجود دارد.

به گزارش فارس، روزنامه «هاآرتص» رژیم صهیونیستی اعلام کرد، پلیس این رژیم ادله‌ای در اختیار دارد که بر فساد مالی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر، سوءاستفاده از منصبش و نیز زد و بندش با یک بازرگان سرشناس تأکید می‌کند.

بر اساس این گزارش، پلیس رژیم صهیونیستی با حجم اطلاعات و ادله‌ای که در اختیار دارد، در بازجویی هفته قبل از نتانیاهو، وی را غافلگیر کرده است.

تحلیلگر کانال 10 رژیم صهیونیستی در همین راستا اعلام کرد: نتانیاهو در طول چندین سال سیگارهای کوبایی بسیار گرانقیمت دریافت می‌کرده است؛ وی سیگاری استفاده کرده که هزینه آن در طول یک ماه معادل 5 هزار دلار (15 هزار شِکِل) است و این سیگارها از طریق دوستش «ارنون میلتسان» که یک تاجر مشهور است، به دست وی رسیده است.

میلتسان برای ورود به آمریکا در سال 2014 خواهان کسب ویزا بوده و نتانیاهو را واسطه کرده است، نتانیاهو برای این کار سه بار با جان کری وزیر خارجه آمریکا تماس گرفته تا در نهایت حل شده است.

گفته می‌شود نتانیاهو در طول 7 یا 8 سال هدایایی گرانقیمتی از این بازرگان دریافت کرده که سیگارهای فاخر کوبایی و شامپاین‌های گرانقیمت از جمله آنها بوده است.

پلیس رژیم صهیونیستی همچنین به فایل‌های ضبط شده صوتی مربوط به مکالمه نتانیاهو و یک بازرگان مشهور دیگر دست یافته که نشان می‌دهد با یکدیگر زد و بند داشته‌اند و در مقابل دادن امتیازات به این بازرگان، سود یا رشوه‌ای نصیب نتانیاهو می‌شده است.

طی چند سال اخیر گزارش‌هایی درباره نتانیاهو یا خانواده وی منتشر می‌شد که همگی از «پولشویی و فساد مالی» حکایت داشت تا آنکه با بالا رفتن حساسیت‌ها، دادستان کل رژیم صهیونیستی شخصا این پرونده را در دست گرفت و پلیس، ادله را جمع‌آوری کرد.

طی هفته‌های اخیر دریافت رشوه از دو بازرگان توسط نتانیاهو به تیتر اخبار وارد شده و وی در پنجشنبه هفته گذشته به خاطر این موضوع در منزل شخصی‌اش چند ساعت بازجویی شد.

افشای پیشنهاد مخفیانه نتانیاهو به صاحب یک روزنامه اسرائیلی

همزمان با این مسئله،‌ روزنامه هاآرتص، که از نشریات دست‌چپی و مخالف با بنیامین نتانیاهو محسوب می‌شود، در گزارشی از پیشنهاد مخفیانه او به صاحب روزنامه‌ یدیعوت آحارونوت خبر داده است.

بنابراین گزارش، نتانیاهو به «آرنون موزس»، تاجر ثروتمند صهیونیست و صاحب روزنامه یدیعوت آحارونوت پیشنهاد داده بود که در پوشش خبری خود چهره‌ای مثبت‌تر از وی ارائه کند، در مقابل نتانیاهو نیز دست به محدودسازی روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم»، رقیب یدیعوت آحارونوت بزند. اسرائیل هیوم، متعلق به سرمایه‌دار صهیونیست آمریکایی، شلدون آدلسون است که ایران را تهدید اتمی کرده بود.

بر اساس گزارش هاآرتص، گفت‌وگوی موزس و نتانیاهو ضبط شده و ماه‌ها قبل در اختیار دادستان کل اسرائیل قرار گرفته است.

این موضوع ابعادی دارد که هنوز برای دادستان کل ناشناخته است و وضعیت آن از نظر حقیقت دقیقا روشن نیست... .

چند ماه بعد مساله‌ای بین موزس و نتانیاهو پیش آمد که باعث شد تقابلشان از سر گرفته شود و با پایان سال 2009، نسخه پایان هفته اسرائیل هایوم در تیراژ چند صدهزار تایی منتشر شد. یدیعوت نیز در مقابل، حملاتی را متوجه نتانیاهو و ایهود باراک، وزیر جنگ آینده او کرد.

اکنون موضوع مذاکرات نتانیاهو با موزس، به یکی از موضوعات مربوط به پرونده فساد نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تبدیل شده است. نتانیاهو دوشنبه هفته گذشته به اتهام فساد مالی تحت بازجویی قرار گرفت (جزئیات بیشتر).