۰۳ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۹

خاطره بقایی از سفر اخیر احمدی نژاد

بقايي پيرامون استقبال از رييس جمهوري كشورمان در سازمان ملل نيز گفت: بعد از اتمام سخنراني و خروج احمدي نژاد از سالن مجمع، بسياري از هياتهاي خارجي و كاركنان سازمان ملل دور رييس جمهوري كشورمان را گرفتند و احمدي نژاد نيز به رغم ازدحام زيادي كه صورت گرفته بود با حوصله تمام با بسياري از آنان عكس يادگاري گرفت كه اين يكي از خاطرات جالب اين سفر بود.
کد خبر : ۳۴۲۷۱
حميد بقايي ' معاون اجرايي رييس جمهور و رييس نهاد رياست جمهوري كه به همراه رييس جمهوري كشورمان به نيويورك سفر كرده بود، جمعه شب در بازگشت از اين سفر در گفتگو با خبرنگار ايرنا در استانبول گفت: سخنان رييس جمهوري ايران در مجمع سازمان ملل كانون توجه افكار عمومي جهان بود.
 
وي پيرامون اين سفر و دستاوردهاي آن افزود: سفر اخير هيات ايراني به نيويورك و سخنراني رياست محترم جمهوري در مجمع عمومي سازمان ملل تفاوتهاي چشمگيري با سفرهاي گذشته داشت و شاخص بارز اين تفاوتها نيز سخنراني وي در جمع نمايندگان كشورهاي جهان در مجمع عمومي سازمان ملل بود.

بقايي با اشاره به اين كه احمدي نژاد در اين سخنراني سووالات كليدي را مطرح كرد كه انديشمندان و سياستمداران جهان را تا مدتها به تفكر واخواهد داشت، افزود: مقامات و مسوولان آمريكا و كشورهاي غربي نيز با شنيدن اين پرسشها در موقعيتي قرار گرفتند كه نه قادر به پاسخ گويي بودند و نه به سادگي مي توانستند از كنار آن بي تفاوت عبور كنند.

معاون اجرايي رييس جمهوري كشورمان افزود: يكي از نكاتي كه رييس جمهور كشورمان در سخنراني خود به آن اشاره كرد اين بود كه، چرا كساني كه ميليونها انسان را از آفريقا و برخي كشورهاي ديگر به عنوان برده به آمريكا منتقل كردند، امروز نبايد غرامت اين اقدام خود را به كشورهاي آفريقايي بپردازند.

بقايي با اشاره به اين كه سخنان رييس جمهور با دقت هر چه تمام از سوي نمايندگان كشورهاي مختلف دنبال مي شد، افزود: اين پرسش كه، چرا آمريكا به علت برده داري و ظلمي كه در سالهاي گذشته انجام داده به كشورهاي آفريقايي غرامت پرداخت نمي كند، موجب تحسين همه حضار قرار گرفت.

وي افزود: در واقع سخنان رييس جمهوري كشورمان حرف دل تمامي كشورهاي مظلومي بود كه سالها مورد استعمار قرار گرفته بودند و به همين علت حاضرين در سكوتي آرام بخش به سخنان رييس جمهوري اسلامي ايران گوش مي دادند.

رييس نهاد رياست جمهوري كشورمان با اشاره به اين كه رسانه هاي حاضر و به خصوص رسانه هاي غربي نيز از زمان آغاز سخنراني احمدي نژاد به دقت به آن گوش مي دادند، تصريح كرد: سخنراني رييس جمهوري كشورمان و سپس سخنراني ' باراك اوباما' براي آنها از درجه اهميت بالايي برخوردار بود.

وي علت توجه افكار عمومي و نيز رسانه ها به سخنراني رييس جمهوري ايران را طرح هوشمندانه برخي موضوعات روز و نيز توجه دادن جامعه جهاني به گذشته سياه استعمارگران از سوي احمدي نژاد عنوان كرد و افزود: اين سخنان طرف مقابل را وادار به پاسخ گويي خواهد كرد، هر چند غربي ها هرگز تاب تحمل و شنيدن سخناني برخلاف ميلشان را ندارند.

بقايي خروج هيات آمريكايي و برخي متحدان غربي آمريكا در ميان سخنان احمدي نژاد از سالن مجمع عمومي سازمان ملل را نيز نشانه ضعف و عدم تحمل آنها از شنيدن سخنان برحق وي عنوان كرد و افزود: خروج آنها نه تنها موجب وارد آمدن خدشه به سخنان رييس جمهوري كشورمان نشد، بلكه برعكس حساسيت افكار عمومي را برانگيخت و موجب جذابيت بيشتر شد، زيرا آنهايي كه ماندند با دقت بيشتر به حرفهاي آقاي احمدي نژاد گوش دادند.

معاون اجرايي رييس جمهوري كشورمان افزود: اين سووال كه، مگر رييس جمهوري اسلامي ايران چه موضوعي را مطرح كرده است كه غربيها تاب شنيدن آن را نداشتند، حساسيت سخنان وي را دوچندان كرده بود .

وي در بخش ديگري از گفتگوي خود با خبرنگار ايرنا در استانبول به ملاقاتهاي انجام شده در اين سفر نيز اشاره كرد و افزود: در حاشيه اين سفر رييس جمهوري كشورمان ملاقاتهايي را با روساي جمهور برخي از كشورها انجام دادند كه بسيار پر بار بود .

بقايي پيرامون استقبال از رييس جمهوري كشورمان در سازمان ملل نيز گفت: بعد از اتمام سخنراني و خروج احمدي نژاد از سالن مجمع، بسياري از هياتهاي خارجي و كاركنان سازمان ملل دور رييس جمهوري كشورمان را گرفتند و احمدي نژاد نيز به رغم ازدحام زيادي كه صورت گرفته بود با حوصله تمام با بسياري از آنان عكس يادگاري گرفت كه اين يكي از خاطرات جالب اين سفر بود.
نظرات بینندگان
جن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۴ - ۰۳ مهر ۱۳۹۰
۰
۰
با همين خيالات خوش باش و شبا بخواب حميد جون
مسعود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۵ - ۰۴ مهر ۱۳۹۰
۰
۰
سلام بر سه خادم ولایی
احمدی و رحیمی و مشایی
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم