۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲

نیروهای عراقی وارد محله صدیق موصل شدند

یک فرمانده ارشد نیروهای ضد تروریسم عراق نیز امروز اعلام کرد که بیش از 80 درصد بخش شرقی موصل از اشغال گروه تروریستی داعش آزاد شده است.
کد خبر : ۳۴۳۳۰۵
صراط: خبرگزاری رویترز گزارش داد که نیروهای عراقی امروز (چهارشنبه) با پیشروی در مناطق ساحلی رود دجله در شرق موصل، وارد محله صدیق در شمال این بخش شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز به نقل از افسران عراقی، نیروهای نخبه ضد تروریسم عراق امروز وارد محله صدیق در شمال بخش شرقی شهر موصل شدند.

گزارشگر رویترز که در شرق موصل حضور دارد نیز اعلام کرد که نیروهای مذکور در محله صدیق درگیر نبردی سخت با تروریست های داعش در هستند.

به دست گرفتن کنترل صدیق، هضبه و دیگر محله های همجوار به نیروهای ضد تروریسم عراق امکان پیشروی بیشتر به سوی رود دجله را می دهد. کنترل ساحل شرقی رود دجله برای اجرای حمله ها به مناطق غربی آن ضروری است. هنوز بخش های غربی موصل در اشغال گروه تروریستی داعش است.

بر اساس یک بیانیه ارتش عراق، نیروهای این کشور همچنین در بخش های جنوبی تر شرق موصل با داعش درگیر نبردی سخت هستند و تلاش می کنند مواضع خود را در کرانه رود دجله تقویت کنند.

دجله از میان شهر موصل می گذرد و آن را به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می کند.
عملیات آزادسازی موصل در مهرماه با حضور حدود 100 هزار نیروی عراقی، کرد و نیروهای مردمی شیعه آغاز شد. طی این مدت حدود یک سوم شهر موصل آزاد شده است.

یک فرمانده ارشد نیروهای ضد تروریسم عراق نیز امروز اعلام کرد که بیش از 80 درصد بخش شرقی موصل از اشغال گروه تروریستی داعش آزاد شده است.