۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷

شکایت هسته‌ای پرتغال از اسپانیا

دولت لیسبون با طرح دادخواستی به کمیسیون اروپا از اسپانیا به دلیل تصمیم آن برای ساخت یک مرکز نگهداری پسماندهای هسته‌ای در نزدیکی مرز پرتغال شکایت کرد.
کد خبر : ۳۴۴۳۶۹
صراط: دولت لیسبون با طرح دادخواستی به کمیسیون اروپا از اسپانیا به دلیل تصمیم آن برای ساخت یک مرکز نگهداری پسماندهای هسته‌ای در نزدیکی مرز پرتغال شکایت کرد.

به گزارش فارس، دولت پرتغال دیروز دوشنبه با طرح دادخواستی به کمیسیون اروپا از اسپانیا به دلیل تصمیم آن برای ساخت یک مرکز نگهداری پسماندهای هسته‌ای در فاصله‌ 100 کیلومتری مرز پرتغال بدون توجه به تأثیرات محیط‌‌ زیستی آن بر همسایه‌اش شکایت کرد.

یک سخنگوی وزارت محیط زیست پرتغال در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: «این شکایت عصر روز دوشنبه از سوی پرتغال به کمیسیون اروپا ارائه شد.»

در پی ارائه این شکایت از سوی پرتغال به کمیسیون اروپا، وزیر امور خارجه این کشور طی اظهاراتی اعلام کرد که طرح این شکایت روابزط خوب دوجانبه میان دو کشور را زیر سؤال نخواهد برد.

اختلاف میان مادرید و لیسبون در پی تصمیم دولت اسپانیا برای ساخت یک مرکز نگهداری پسماندهای هسته‌ای در نزدیکی نیروگاه هسته‌ای «المراز» طی اواخر ماه دسامبر گذشته به وجود آمد.

شکایت پرتغال از اسپانیا به کمیسیون اروپا در حالیست که حدود 200 نفر از مردم پرتغال روز پنجشنبه گذشته بنابه فراخوان جنبش ضدهسته‌ای در اعتراض به ساخت این مرکز نگهداری پسماندهای هسته‌ای، مقابل کنسولگری اسپانیا ذر مادرید اقدام به برگزاری تظاهرات کردند.