۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۷

پادشاه عربستان به یک شاهزاده اجازه مالکیت اراضی در الطائف را نداد

بسیاری از فعالان پایگاه‌های اجتماعی در عربستان اخباری از روزنامه‌های محلی مبنی بر ممانعت پادشاه این کشور از مالکیت یک شاهزاده سعودی بر اراضی در الطائف را نقل کردند.
کد خبر : ۳۴۴۶۴۴
صراط:  بسیاری از فعالان پایگاه‌های اجتماعی در عربستان اخباری از روزنامه‌های محلی مبنی بر ممانعت پادشاه این کشور از مالکیت یک شاهزاده سعودی بر اراضی در الطائف را نقل کردند.

 به گزارش ایسنا، روزنامه عکاظ امروز (چهارشنبه) گزارش داد که سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان به بخش‌های دولتی دستور داده است تا حق مالکیت به یکی از شاهزادگان خاندان پادشاهی بر اراضی در الطائف در مکه که مساحت آن حدود چهار میلیون متر مربع است، ندهند.

این روزنامه به نقل از منابع عربستانی گزارش داد که یک شاهزاده سعودی که نامش را ذکر نکرد، درخواستی را برای کسب سند اراضی به مساحت 3.7 میلیون متر مربع ارائه داد اما هیچ اسناد قانونی را ارائه نکرد تا مالکیت وی را ثابت کند.

منابع افزودند، پس از آن مشخص شد که این اراضی دولتی است که در مورد آن دستوری در سال 1986 صادر شده بود و دستورات پادشاه عربستان بر لزوم  حفظ بخش دولتی آن اراضی بر اساس دستور مذکور تاکید کرد.

 بسیاری از زمین‌خواران از ضعف نظارت دولتی سوء استفاده کرده و میلیون‌ها متر مربع از اراضی دولتی را در بیشتر شهرهای عربستان تحت کنترل درمی‌آورند اما مسئولان اخیرا این افراد را تحت تعقیب قرار داده و آن اراضی را بازپس‌می‌گیرند.