۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴

چرا منطقه نمونه گردشگری ایوب رونق نمی‌گیرد؟

منطقه گردشگری ایوب سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بجنورد گفت: نبود دهیار یا شورا از مشکلات توسعه نیافتن منطقه نمونه گردشگری ایوب است.
کد خبر : ۳۴۵۱۶۴
صراط: منطقه گردشگری ایوب سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بجنورد گفت: نبود دهیار یا شورا از مشکلات توسعه نیافتن منطقه نمونه گردشگری ایوب است.

به گزارش ایسنا ، محمدرضا قهرمانیان ، با اشاره به اینکه منطقه نمونه گردشگری ایوب خارج از روستای ایوب قرار دارد، افزود: اگر این منطقه در داخل روستا قرار می‌گرفت بسیاری از اقدامات از طریق دهیاری و شورای روستا انجام می‌شد به‌طوری‌که هم اکنون بسیاری از اقدامات در منطقه گردشگری اسفیدان از طریق دهیاری و شورا انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح الحاق منطقه نمونه گردشگری به روستای ایوب ارائه شده است، ادامه داد: با اجرای این طرح نقش دهیاری و شورا برای توسعه این منطقه پررنگ می‌شود و از سوی دیگر بخشی از اعتبارات دهیاری نیز صرف توسعه این منطقه خواهد شد.

از سوی دیگر بنیاد مسکن نیز می‌تواند وارد شود و طرح مطالعاتی هادی را انجام دهد. بخشی از زمین‌های موجود در منطقه نمونه گردشگری که هم اکنون کاربری کشاورزی دارند تغییر کاربری داده می‌شود و مردم می‌توانند ساخت و ساز را انجام دهند.وی در پاسخ به این سوال که نظر مسئولان نسبت به این طرح چگونه بوده است، گفت: تاکنون مسئولان استانداری و مدیرکل میراث فرهنگی نسبت به آن نظر مثبت داشته‌اند.

این مقام مسئول در ادامه به کمبود اعتبارات اشاره کرد و افزود: اگر طی این دو سال در این منطقه اقدام خاصی انجام نشده است به علت آن بوده هیچ اعتباری برای این منطقه وجود نداشته و دست اداره کل میراث فرهنگی استان خالی بوده است.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا هنوز میان اداره کل میراث فرهنگی استان و اوقاف بر سر منطقه نمونه گردشگری ایوب اختلاف وجود دارد، ادامه داد: در حال حاضر بین این دو اداره اختلافی وجود ندارد و استخر و بقعه در دست اوقاف است و طرح‌های توسعه‌ای از آن طریق اجرا می‌شود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بجنورد اظهار کرد: اجرای طرح گردشگری نیز بر عهده اداره کل میراث فرهنگی است که تاکنون سرمایه‌گذار نیز برای اجرای این طرح معرفی شده است.

 منطقه نمونه گردشگری ایوب واقع در شهرستان بجنورد به لحاظ وجود استخر آب معدنی که گفته می‌شود برای درمان بیماری های پوستی مناسب است و از سوی دیگر به لحاظ وجود بقعه ایوب سالانه پذیرای تعداد زیادی از مسافران و گردشگران است.