۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۷

موضع مجلس درباره «شهید» خطاب کردن آتش نشانان

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس با اشاره به طرح موضوع شهید خدمت گفت: مجلس موافق این موضوع است و حتی در این باره نیز مصوبه دارد.اما باید ابتدا این طرح در هیئت دولت تصویب شده و سپس اجرایی گردد.
کد خبر : ۳۴۵۱۶۸
صراط :  عضو فراکسیون ایثارگران مجلس با اشاره به طرح موضوع شهید خدمت گفت: مجلس موافق این موضوع است و حتی در این باره نیز مصوبه دارد.اما باید ابتدا این طرح در هیئت دولت تصویب شده و سپس اجرایی گردد.

امیر خجسته عضو فراکسیون ایثارگران مجلس در گفت وگو با خبرگزاری دانشجو، با اشاره به طرح موضوع شهید خدمت که از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران برای آتش نشانانی که حین ماموریت جان خود را از دست می دهند مطرح شده بود اظهار داشت: قطعا مسئولین امر با این مسئله موافق هستند چراکه رشادت آتش نشانان کمتر از رشادت شهدای دوران دفاع مقدس نیست. به طور مثال شهادت آتش نشانان کشورمان در حادثه ساختمان پلاسکو که برای نجات جان هم وطنانمان در آتش رفته نمونه بارز ایثارگری است.
 
وی افزود:  با توجه به شرایطی که منجر به شهادت مظلومانه آتش نشانان عزیزمان در واقعه ساختمان پلاسکو، عزم مسئولان بر این است که این افراد را جزء شهدا محسوب کنند.
 
خجسته در پایان با بیان اینکه عنوان شهید خدمت کاری اجرایی است و در صورت طی شدن مراحل قانونی، مسئولان مربوطه باید آن را اجرایی کنند، خاطرنشان کرد: مجلس موافق این موضوع است و حتی در این باره نیز مصوبه دارد. اما باید ابتدا این طرح در هیئت دولت تصویب شده و سپس اجرایی گردد. البته فکر می کنم دولت نیز موافق این موضوع باشند و مشکل خاصی در این باره وجود ندارد.
 
به گزارش خبرگزاری دانشجو؛ در خصوص وجهه قانونی «شهید» محسوب شدن آتش نشان هایی که حین خدمت جان خود را از دست می دهند، پیش از این مناقشاتی بین شهرداری، بنیاد شهید و دولت صورت گرفته بود.
 
مهدی چمران در مهر سال جاری گفته بود:‌ عنوان «شهید خدمت» پیشنهادی است که از سوی بنیاد شهید برای کشته شدگان آتش نشانی ارائه شده است اما استفاده از این عنوان منوط به تصویب در هیئت دولت است.
 
بر اساس این گزارش، این قانون که از مهر ماه در حال بررسی در هیئت دولت بوده است همچنان بلاتکلیف مانده و دولت در این خصوص هیچ اطلاع بعدی منتشر نکرده است!