۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۲
دادستان کل کشور:

ایمن‌سازی ساختمان‌ها برعهده شهرداری‌هاست/ نباید به تذکرات به پلاسکو اکتفا می‌کردند

دادستان کل کشور از ایجاد شعبه ویژه به منظور پیگیری مسائل حقوقی حادثه آتش‌سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو خبر داد.
کد خبر : ۳۴۵۱۹۳
صراط: دادستان کل کشور از ایجاد شعبه ویژه به منظور پیگیری مسائل حقوقی حادثه آتش‌سوزی و ریزش ساختمان پلاسکو خبر داد.

به گزارش تسنیم، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجعفر منتظری با حضور در محل حادثه ساختمان پلاسکو تهران از نزدیک در جریان آخرین تحولا مربوط به امدادرسانی و آواربرداری این ساختمان قرار گرفت و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حادثه ساختمان پلاسکو، آتش‌نشانان جان خود را فدای مردم کردند و اگر اینها به داد نمی‌رسیدند شاید تلفات زیاد می بود.

دادستان کل کشور اضافه کرد: آنچه را که دیدم، تلاش مجدانه عواملی است که به دنبال این حادثه کارهای خوبی انجام دادند. خوشبختانه پیشرفت کار قابل توجه است و امیدواریم هر چه زودتر این عملیات به پایان برسد و اجساد مطهر شهدایی که زیر آوار مدفون هستند بدست بیاید و خانواده‌ها از نگرانی خارج شوند.

حجت‌الاسلام منتظری تصریح کرد:  به طور قطع بعد از پایان عملیات امدادرسانی و آواربرداری، مسائل حقوقی نسبت به اجساد مطهر و نسبت به اموال و سرمایه‌هایی که در اینجا وجود دارد، مطرح خواهد بود.

دادستان کل کشور افزود: تلاش داریم با همکاری دادستانی تهران، یک شعبه خاص در محل مستقر و تمام مسائل حقوقی به صورت متمرکز پیگیری شود.

این مقام عالی قضایی تأکید کرد: این حادثه باید برای همه ما عبرت و درس باشد تا در رابطه با ساختمان‌هایی که ایمنی لازم را ندارند، تدبیر لازم انجام شود. طبق بند 14 ماده 55 قانون شهرداری‌ها، این وظیفه به عهده شهرداری‌هاست و باید به این دست از  ساختمان‌ها اخطار و مهلتی تعیین شود و اگر در مهلت معین، اقدام به ایمن سازی نکردند، شهرداری باید ورود کند.

حجت‌الاسلام منتظری ابراز امیدواری کرد در آینده دیگر شاهد وقوع اینگونه حوادث نباشیم.