۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵

پاسخ لاریجانی به تذکری درباره تعطیلی هشتم ربیع

رئیس مجلس با اشاره به اینکه تعطیلی روز هشتم ربیع مصوبه هیأت وزیران را دارد، گفت: شورای نگهبان پس از تأیید یک مصوبه نمی‌تواند برای بار دوم به آن ایراد بگیرد و کار کمیسیون بررسی احکام دائمی در پذیرش این ایراد خلاف آیین‌نامه است.
کد خبر : ۳۴۶۷۱۳
صراط: رئیس مجلس با اشاره به اینکه تعطیلی روز هشتم ربیع مصوبه هیأت وزیران را دارد، گفت: شورای نگهبان پس از تأیید یک مصوبه نمی‌تواند برای بار دوم به آن ایراد بگیرد و کار کمیسیون بررسی احکام دائمی در پذیرش این ایراد خلاف آیین‌نامه است.

به گزارش فارس، مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی گفت: ماده 202 آیین‌نامه داخلی مجلس درباره مصوبات مجلس و ایرادات شورا به آنها مربوط است.

وی ادامه داد:‌ امروز مجلس درباره اینکه در یکی از مصوبات «چاقوی فشاری» مطرح شود یا «چاقون ضامن‌دار» معطل شده است اما در مورد تعطیلی روز هشتم ربیع‌الاول که با ایراد شورای نگهبان مواجه شده است بدون بحث آن را تصویب کرد.

نماینده مردم تهران در مجلس با درخواست از علی لاریجانی جهت مطرح شدن مجدد تعطیلی روز هشتم ربیع گفت: این مصوبه مربوط به مجلس نهم بوده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر کواکبیان با اشاره به اینکه چیزی پنهان نیست و تعطیلی روز هشتم ربیع به تصویب هیأت وزیران رسیده است، خاطرنشان کرد: شورای نگهبان در ابتدا این مصوبه را تأیید کرده بود اما در بررسی مجدد آن را رد کرد و اعلام کرد که باید مصوبه هیأت وزیران را داشته باشد که این کار صورت گرفت.

وی با ذکر اینکه مطابق ماده 201 آیین‌نامه داخلی مجلس، شورای نگهبان نمی‌تواند برای بار دوم مصوبه مجلس را رد کند و کمیسیون نیز نباید آن را قبول کند این کار را خلاف آیین‌نامه داخلی مجلس خواند و بیان داشت: ایراد شورای نگهبان با مصوبه هیأت وزیران برطرف شد.

لاریجانی با تأکید بر اینکه مجلس معطل نیست، گفت: وقتی مصوبه‌ای رأی نمی‌آورد باید پیشنهادها در مجلس مطرح شود تا مصوبه قبلی اصلاح شود.