۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴
قوه قضاییه بدون تبعیض با فساد مبارزه می‌کند

توضیح اژه‌ای درباره پرونده بابک زنجانی و نزدیکان رئیس‌جمهور

معاون اول قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه بدون تبعیض و با قدرت با فساد مبارزه می‌کند.
کد خبر : ۳۴۶۷۳۴
صراط: معاون اول قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه بدون تبعیض و با قدرت با فساد مبارزه می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه ظهر امروز در حاشیه نشست همایش و نفوذ در جمع خبرنگاران با اشاره به پرونده بابک زنجانی اظهار داشت: اینکه حکم این پرونده به بابک زنجانی چقدر ابلاغ شده، اطلاعی ندارم معمولا خودرآی خیلی زیاد نیست و گردش کار پرونده طولانی است.

وی افزود: آنچه مهم است رای است حالا چه تعداد صفحات رای و چه تعداد گردش کار است، نمی‌دانم ولی آنچه که مهم است، این است که از رای پرونده، وکیل و متهم مطلع شوند و از توضیحات چگونگی ابلاغ اطلاعی ندارم.

اژه ای گفت: درخصوص برگرداندن وجه و طلبی که از بابک زنجانی طلب داریم پیوسته تلاش می‌کنیم که اگر بتوانیم باقی ‌مانده وجهی که مانده را برگردانیم.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به این سوال که با توجه به پرونده دستیار ویژه رئیس‌جمهور و فسادهای بانکی که در بانک ملت رخ داده که ممکن است فساد انتخاباتی رخ دهد و متهمین مظلوم‌نمایی شود گفت: اولا ما خواهشمندیم که اسم شخص را نبرید چون محدودیت قانونی دارد بنابراین اگر شما نامی از شخصی ببرید من نمی‌توانم پاسخگو باشم.

اژه ای اضافه کرد: نکته‌ بعدی این است، دوستانی که در نشست‌ها شرکت می‌کنند مطالبی که ما مطرح می‌کنیم را درست و آنطور که گفته می‌شود را منعکس کنند. بنده در یکی از این نشست‌ها گفتم که مهم این است که ما با فساد مبارزه می‌کنیم و مهم این است که قوه قضاییه با قدرت و بدون تبعیض این کار را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: من همیشه گفتم ما نمی‌توانیم تا اتهامی متوجه کسی نشده تعقیب کنیم. اگر احیانا اتهامی متوجه کسی نباشد و یا هنوز مستندات و یا مدارکی نباشد ما نمی‌توانیم هر زمان مستندات و مدارکی پیدا شد بدون تعقیب اقدام کنیم.

اژه‌ای گفت: ما نباید برخورد جناحی و سیاسی در رابطه با مبارزه با فساد داشته باشیم و اگر برخورد سیاسی و جناحی از ناحیه دستگاهی صورت بگیرد، مسلما به ضررمان تمام خواهد شد.

وی تصریح کرد: هیچ فردی از شخص متخلف دفاع نمی‌کند. مهم این است که اگر کسی تخلفی کرد و آن جرم ثابت شد با او برخورد شود ولی چنانچه تا زمانی که تخلفی ثابت نشده است و دستگاه‌های مسئول تصمیم نگرفته‌اند، ما نباید چیزی را مطرح کنیم؛ به خصوص فرد نزدیک رئیس جمهور که شما نام بردید و این روزها در برخی رسانه‌ها مسائلی مطرح شده که خلاف قانون است که در صورت شکایت، آن فرد انتشار‌دهنده و گوینده مطلب تحت تعقیب قرار خواهند گرفت چراکه هنوز قوه قضاییه تصمیم نگرفته و برخلاف قانون از شخص نام برده شده است.

سخنگوی قوه قضاییه درباره آخرین وضعیت پرونده فرزند رئیس سازمان محیط زیست عنوان کرد: این مسأله مربوط به یک چک بود که شاکی خصوصی داشته و من خواهشمندم مسائل حقوقی و سیاسی‌ را با هم ترکیب نکنید و این پسندیده نیست. این مسئله، مسئله فساد نبوده است. فردی شاکی بوده که دو نفری با هم کار می‌کردند و علیه یکدیگر یک ادعا‌هایی داشتند و پرونده‌ای تشکیل شد و یک موضوع شخصی بوده است.