۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴

واکنش آکادمی اسکار به ممنوعیت ورود فرهادی به آمریکا

در پی تأیید خبر ممنوعیت عوامل فیلم «فروشنده» برای ورود به آمریکا و شرکت در مراسم اسکار، آکادمی علوم و هنرهای سینمایی از این مسئله ابراز تأسف کرد.
کد خبر : ۳۴۶۷۷۳
صراط: در پی تأیید خبر ممنوعیت عوامل فیلم «فروشنده» برای ورود به آمریکا و شرکت در مراسم اسکار، آکادمی علوم و هنرهای سینمایی از این مسئله ابراز تأسف کرد.

به گزارش فارس، به دنبال انتشار خبر امضای دستور ترامپ مبنی بر ممنوعیت مسلمانان هفت کشور جهان از جمله ایران به ایالات متحده آمریکا، نگرانی‌هایی درباره وضعیت بازیگران فیلم سینمایی «فروشنده» که قرار است ماه‌ آینده در مراسم اسکار حضور یابند پیش آمد.

در این راستا روز گذشته برخی از رسانه‌های خارجی از جمله گاردین و میرور با استناد به گفته «تریتا پارسی»، رئیس نایاک (شورای ملی ایرانیان مقیم آمریکا) استناد کرده و اعلام کردند که عوامل فیلم «فروشنده» احتمالا دیگر نخواهند توانست در این مراسم حضور یابند.

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی که تا این زمان سکوت کرده بود،در واکنش به این خبر، از «فرهادی» و دیگر عوامل فیلم اعلام حمایت کرد.

سخنگوی آکادمی طی بیانیه‌ای گفت: آکادمی فارغ از تفاوت‌های ملیتی و دینی همواره دستاورد هنری فیلمسازانی که در جستجوی پیمودن مرزها بوده و به دنبال صحبت با مخاطب جهانی هستند را می‌ستاید.

در ادامه این بیانیه آمده است: به عنوان کسانی که خود را حامی فیلمسازان و حقوق انسانی تمام مردم جهان می‌دانیم، حقیقتا این خبر که «اصغر فرهادی»، کارگردان ایرانی برنده اسکار فیلم «جدایی» و دیگر عوامل فیلم نامزد اسکار «فروشنده» احتمالا به خاطر دین و ملیتشان نمی‌توانند به آمریکا وارد شوند، برای ما فوق‌العاده دردناک و آزار دهنده بود.