۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳

۱۱ یهودی در مناصب عالی رتبه دولت ترامپ

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در مقاله‌ای نوشت که ۱۱ یهودی توانستند در دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به مناصب عالی دست پیدا کنند.
کد خبر : ۳۴۶۷۹۴
صراط: روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در مقاله‌ای نوشت که ۱۱ یهودی توانستند در دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به مناصب عالی دست پیدا کنند.

به گزارش تسنیم، روزنامه راستگرای صهیونیستی جروزالم پست، در گزارشی با عنوان " مسئولان ارشد یهودی دولت ترامپ را بشناسیم" نوشت که 11 شخصیت تأثیرگذار صهیونیست  در کنار ترامپ حضور دارند. این روزنامه‌ شخصیت های مذکور را در موارد زیر بر شمرده است.

*جارد کوشنر (36 ساله) داماد دونالد ترامپ که به عنوان مشاور ارشد وی انتخاب شده است. گفته می شود وی از این پست حقوقی دریافت نخواهد کرد و بر روی مسائل خاورمیانه و رژیم صهیونیستی و مشارکت با بخش خصوصی و تجارت آزاد متمرکز خواهد شد.

کوشنر در سال 2009 یا ایوانکا دختر ترامپ ازدواج کرده و نقش مهمی در ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهور به ویژه در جلب افکار عمومی اسرائیل ایفا کرده است.

*دیوید فردمن، در اواخر دهه پنجم زندگی خود به سر می‌برد. این مرد که زبان عبری را به خوبی بلد است، خانه ای در منطقه الطالبیه در قدس غربی اشغالی دارد. او مدت‌های طولانی وکیل ترامپ بوده است. فردمن به عنوان سفیر آمریکا در اسرائیل انتخاب شده است. جروزالم پست می‌افزاید که فردمن حمایت‌ خود از شهرک‌های اسرائیلی را اعلام کرده و بخشی از تامین مالی آن را به عهده دارد. وی همچنین نسبت به راه حل تشکیل دو دولت نیز ابراز تردید کرده است.

*جیسون گرینبلات: این یهودی تندرو در دهه هشتاد قرن گذشته میلادی در یک مدرسه دینی در کرانه باختری اشغالی تحصیل کرده است. گرینبلات مأموریت نمایندگی ویژه ترامپ در مذاکرات بین‌المللی را با تمرکز بر موضوع درگیری‌های فلسطینی - اسرائیلی ، مناسبات آمریکا با کوبا و توافق‌نامه‌های تجاری آمریکا با کشورهای دنیا را برعهده خواهد داشت. وی در نوامبر گذشته در گفت‌وگو با رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گفت که ترامپ هیچ راه‌حلی را به اسرائیل تحمیل نخواهد کرد و به شهرک‌های یهودی‌نشین به عنوان مانعی در مسیر سازش نگاه نمی‌کند.

*استیون منوحین(54 ساله) متولی پست وزارت امور مالی در دولت آمریکا خواهد بود. این روزنامه صهیونیستی می‌افزاید که دوستی ترامپ و منوحین به 15 سال پیش برمی‌گردد. وی قبل از تصدی به عنوان متولی مسائل مالی ترامپ، به عنوان مشاور وی فعالیت می‌کرد.

*استیون میلر (31 ساله) مسئولیت مشاور ارشد سیاست‌گذاری‌های ترامپ را برعهده خواهد داشت. میلر نقش مهمی در نگارش سخنرانی‌های ترامپ در دوران تبلیغات انتخاباتی او ایفا کرده و به مدت 7 سال معاون پارلمانی وی بوده است.

*کارل ایکان (80 ساله) بازرگان و سرمایه‌گذار آمریکایی مسئولیت مشاور ویژه ترامپ در مسائل مربوط به اصلاحات ساختاری را بر عهده خواهد داشت. وی به عنوان یک شهروند عادی این مسئولیت را به‌عهده گرفته و به عنوان کارمند دولت فدرال یا یک کارمند ویژه دولتی محسوب نخواهد شد. وی یکی از  اولین حامیان کاندیداتوری ترامپ بود و موسس شرکت ایکان است که مقر آن در نیویورک قرار دارد. او پیش از این مناصب عالی را در تعدادی از شرکت‌های بزرگ آمریکایی برعهده داشته است.

*گری کوهین (56 ساله) ریاست شورای ملی اقتصاد کاخ سفید را بر عهده خواهد داشت. وی پیش از این مناصب عالی رتبه را در تعدادی از شرکت‌ها بر عهده داشته است.

*بوریس ایبشتین در اواسط دهه چهارم زندگی خود قرار دارد، وی سمت معاون ویژه رئیس‌جمهور و مدیر ارتباطات برای عملیات جایگزین را برعهده خواهد داشت. او وکیل سرمایه گذاری در نیویورک بوده و در برابر شبکه‌های تلویزیونی بیش از صد بار از ترامپ دفاع کرده است.

*دیوید شولکین (57 سال) یک پزشک روان‌شناس است. در صورتی که کنگره وی را تأیید کند، وزیر امور کهنه سربازان آمریکا خواهد بود. او در گذشته مشاور بهداشتی در وزارت امور کهنه سربازان بوده و مناصب عالی‌رتبه‌ای را در بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها و شرکت‌های مختلف برعهده داشته است.

*رید کودیش در ابتدای چهل سالگی قرار دارد. وی متولی پست معاونت اصلی در پیشنهادات دولتی و تکنولوژیکی خواهد بود.

*آبراهام برکوویچ (27 ساله) مشاور ویژه رئیس‌جمهور ترامپ و مشاور جارد کوشنر است. روزنامه جروزالم پست می‌گوید که برکوویچ دوست کوشنر بوده و بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه در شرکت وی کار می کرده است. وی همچنین در روزنامه "نیویورک آبزرور" تحت مالکیت کوشنر نیز مطلب می نوشته است. وی در رشته حقوق از دانشگاه هاروارد فارغ التحصیل شده است.