۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱

چراغ سبز دوباره وزیر نفت به آمریکا

وزیر نفت با اعلام این خبر که محدودیتی برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های آمریکایی از صنعت ایران وجود ندارد، گفت: در صورت وجود تقاضا، بررسی‌های لازم صورت خواهد پذیرفت.
کد خبر : ۳۴۶۹۷۶
صراط: وزیر نفت با اعلام این خبر که محدودیتی برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های آمریکایی از صنعت ایران وجود ندارد، گفت: در صورت وجود تقاضا، بررسی‌های لازم صورت خواهد پذیرفت.

به گزارش فارس، بیژن نامدار زنگنه امروز در مراسم امضای قرارداد نوسازی 140 هزار تاکسی میان شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت و اتحادیه سراسری تعاونی‌های تاکسی‌رانی کشور اظهار داشت: 140 هزار ون و تاکسی تولید داخل کم‌مصرف و پایه گازسوز جایگزین مدل‌های فرسوده خواهد شد. تصمیم بر این شد که 640 میلیون دلار از محل صرفه‌جویی مصرف سوخت به صاحبان تاکسی و ون یارانه اختصاص دهد.

وی افزود: آنچه که امروز قراردادش امضا شد برای 10 هزار تاکسی بود که به سرعت توسعه پیدا خواهد کرد، هفته گذشته با حضور وزیر راه و ترابری جایگزینی کامیون‌های فرسوده و راه‌آهن که ارزش آن بالغ بر 7.5 میلیارد دلار بود به امضا رسید.

وزیر نفت درباره مترو و استفاده از آن در جریان بهینه‌سازی مصرف سوخت خاطرنشان کرد: طرحی را برای استفاده از زیرساخت‌های مترو به شورای اقتصاد بردیم که در صورت تصویب آن باید در اولویت اول در تهران مورد توجه قرار گیرد.

زنگنه افزود: دولت می‌تواند از محل ماده 12 قانون رفع موانع بخش تولید بخشی از منابعش را صرف توسعه مترو کند.

وی در رابطه با ناوگان ریلی نیز گفت: این کار پس از صرفه‌جویی پرداخت‌ها انجام خواهد شد.در صورتی که حمل بار به جای جاده از طریق ناوگان حمل‌ونقل ریلی صورت پذیرد و گزارش نهایی آن نیز ارائه شود پرداخت‌ها را انجام خواهیم داد.

وزیر نفت در رابطه با خودروهای نیسان وانت گفت: این تسهیلات نیز می‌تواند شامل رانندگان این وسایل نقلیه شود. در کوتاه‌مدت موتورهای دیزلی برایشان تعبیه شود که مصرف کمتر و راندمان بیشتری دارند امیدواریم در ‌آینده این وسایل نقلیه فرسوده از کشور جمع‌آوری شود.

زنگنه همچنین گفت محدودیتی برای سرمایه‌گذاری از سوی شرکت آمریکایی در ایران وجود ندارد.