۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸

خرس طلای افتخاری برای برنده 4 جایزه اسکار

جشنواره فیلم برلین امسال جایزه خرس طلای افتخاری خود را به یک طراح لباس ایتالیایی اعطاء می‌کند.
کد خبر : ۳۴۷۲۱۲
صراط:جشنواره فیلم برلین امسال جایزه خرس طلای افتخاری خود را به یک طراح لباس ایتالیایی اعطاء می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت رسمی جشنواره برلین، «ملینا کانونرو» طرح لباس ایتالیایی به عنوان دریافت‌کننده جایزه خرس طلای افتخاری به پاس یک عمر دستاورد سینمایی معرفی شد.

وی یکی از مطرح‌ترین طراحان لباس در سینمای جهان است که سابقه همکاری با کارگردانان بزرگی چون «استنلی کوبریک»، «فرانسیس فورد کاپولا»، «سیدنی پولاک»، «وارن بیتی»، «رومن پولانسکی»، «استیون سودربرگ»، «لوئی ماله»، «تونی اسکات» و «وس اندرسون» را داشته است.

وی در طول دوران فعالیت هنری خود موفق به کسب چهار جایزه اسکار بهترین طراحی لباس برای فیلم‌های «بری لیندون» (1975)، «ارابه‌های آتش» (1981)، «باشگاه پنبه» (1984)، «ماری آنتوانت» (2006) و «هتل بزرگ بوداپست» (2014) شده است.

به همین مناسبت چندین فیلم از جمله «پرتقال کوکی»، «بری لیندون» و «درخشش» ساخته «استنلی کوبریک»، «پدرخوانده 3» از «فرانسیس فورد کاپولا»، «هتل بزرگ بوداپست» از «وس اندرسون»، «دیک تریسی» از «وارن بیتی» و «خارج از آفریقا» از «سیدنی پولاک» که «ملینا کانونرو» طراحی لباس آنها را بر عهده داشته است، در جشنواره برلین به نمایش گذاشته خواهد شد.

شصت وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین از تاریخ ۹ تا ۱۹ فوریه ۲۰۱۷ (۲۱ بهمن تا اول اسفند) در آلمان برگزار می‌شود و امسال ریاست هیأت داوران بخش رقابتی جشنواره را «پل ورهوفن» کارگردان سرشناس هلندی برعهده دارد.