۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱

مرادی: برای ریاست فدراسیون جهانی اقدام می‌کنم

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: عضویت در هیئت رئیسه برای ما کم است و به همین دلیل باید برای ریاست، نایب‌رئیسی یا دبیرکلی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری اقدام کنیم.
کد خبر : ۳۴۷۳۰۶
صراط: رئیس فدراسیون وزنه‌برداری گفت: عضویت در هیئت رئیسه برای ما کم است و به همین دلیل باید برای ریاست، نایب‌رئیسی یا دبیرکلی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری اقدام کنیم.

به گزارش تسنیم، علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه‌برداری در مورد سفرش به جمهوری دومینیکن برای همکاری مشترک میان فدراسیون‌های وزنه‌برداری دو کشور اظهار داشت: فدراسیون جهانی وزنه‌برداری با مشکلات زیادی روبه‌رو است. با وزیر ورزش و رئیس کمیته ملی المپیک دومینیکن و رئیس کنفدراسیون وزنه‌برداری پان‌امریکن دیدار داشتم و در مورد جایگاه از دست رفته وزنه‌برداری صحبت‌های زیادی انجام دادیم. همان طور که ما نگران وزنه‌برداری هستیم، کشورهای دیگر هم معتقد هستند وزنه‌برداری جایگاه قبلی خود را در جهان از دست داده است.

وی ادامه داد: متأسفانه کشورهای زیادی درگیر دوپینگ هستند. به طور مثال بلغارستان که یکی از قطب‌های وزنه‌برداری جهان بود، الان به خاطر دوپینگ از وزنه‌برداری دور مانده است. در سفری که داشتم تصمیم بر این شد که هر 5 قاره با یک خرد جمعی پیش بروند تا بار دیگر روزهای خوب وزنه‌برداری از راه برسد.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری تصریح کرد: خیلی از کشورها از ریاست، نایب رئیسی یا دبیر کلی من استقبال کردند. البته بشود یا نشود مهم نیست. به لطف خدا و نیرویی که مردم و مسئولان به ما می‌دهند خیلی امیدوار هستیم و بر همین اساس حرکت می‌کنیم و قطعاً وزنه‌برداری ما این توانمندی را دارد که به این جایگاه برسد. به دعوت مسئولان ورزش دومینیکن به این کشور رفته بودم و مباحث زیادی هم در نشست ما مطرح شد.

مرادی در پاسخ به این سؤال که آیا کاندیداتوری او ممکن است برای وزنه‌برداری ایران خطرناک باشد و تیم تاماش آیان، رئیس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری علیه ایران توطئه کند، گفت: شاید این طور باشد. مواردی وجود دارد ولی ما نباید این جنبه‌ها را ببینیم. پول‌های نفتی کشورهای حوزه خلیج فارس در چنین انتخاباتی به برخی از افراد خیلی کمک می‌کند ولی از همه مهم‌تر برای من لطف خدا است و بر همین اساس حرکت می‌کنیم.

وی افزود: ادعایی نداریم و توانمندی خودمان را با کار بیشتر نشان می‌دهیم. نشان دادیم که می‌توانیم و در المپیک 2016 ریو هم ثابت کردیم پتانسیل وزنه‌برداری ایران چقدر بالاست. جهت احیای وزنه‌برداری ابتدا در ایران و سپس در کل دنیا حرکت می‌کنیم. البته همان طور که گفتم در سطح جهان ادعایی نداریم ولی توانمندی زیادی داریم.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری تأکید کرد: می‌خواهیم شخصیت و اعتبار وزنه‌برداری را که متأسفانه از دست رفته، برگردانیم. هر چند قطعاً مشکلاتی بر سر ما وجود دارد و حتی منتظر کارشکنی‌هایی در داخل هستیم ولی توکل‌مان به خدا است.

مرادی در پاسخ به این سؤال که آیا او هم می‌خواهد همان راهی را می‌رود که رسول خادم رفت و به عضویت هیئت رئیسه اتحادیه جهانی کشتی درآمد و برای عضویت در فدراسیون جهانی وزنه‌برداری به لابی نیاز است، تصریح کرد: 16 سال پیش عضو هیئت رئیسه بودم و معتقدم کشورم به آن بلوغ رسیده است. به نظر من عضویت در هیئت رئیسه برای ما کم است. ما باید برای ریاست، نایب‌رئیسی یا دبیر کلی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری اقدام کنیم. پیش از این در آسیا دبیر کل بودم ولی با کارشکنی آن را هم گرفتند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا تاماش آیان باز هم برای تصدی پست ریاست فدراسیون جهانی وزنه‌برداری کاندیدا می‌شود، به تسنیم گفت: او قطعاً کاندیدا می‌شود ولی یکی از طرح‌های ما همین است که چرا فدراسیون جهانی وزنه‌برداری باید به‌جای فرصت‌سازی، فرصت‌سوزی کند. متأسفانه پست آیان موروثی شده است. او 40 سال است ریاست فدراسیون را بر عهده دارد و همین موضوع باعث فساد و بی‌انگیزگی در فدراسیون جهانی و وزنه‌برداری دنیا شده است.

رئیس فدراسیون وزنه‌برداری خاطرنشان کرد: روز گذشته (سه‌شنبه) 12 بهمن بود. ما افتخار می‌کنیم که سرباز انقلاب هستیم و بر همین اساس هم پیش می‌رویم. به لطف خدا امیدوار و خوش‌بین هستیم ولی مطمئن باشید کارشکنی از داخل از همین امروز شروع می‌شود. با برنامه ورود پیدا کرده‌ایم و علی مرادی در این مسیر تنها نیست و لطف خدا و مسئولان و مردم پشتوانه ماست. برای اولین بار است که این کار بزرگ قرار است انجام شود و حتی می‌تواند از چند مدال المپیک هم مهم‌تر باشد.

مرادی اظهار داشت: انتخابات ریاست فدراسیون جهانی وزنه‌برداری 8 مرداد 96 در تایلند برگزار می‌شود. تا آن زمان فرصت داریم که کارهای بزرگی انجام دهیم.

وی همچنین درباره غیبت کیانوش رستمی در اردوی تیم ملی وزنه‌برداری گفت: غیبت کیانوش با هماهنگی فدراسیون و کادرفنی نیست و وی به اردوها دعوت شده بود و باید در اردوها حاضر می‌شد اما متاسفانه وی در اردوی تیم ملی حاضر نشده است. در شورای فنی در این باره تصمیم می‌گیریم.