۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶

تماس وزیر خارجه ترامپ با نتانیاهو در اولین روز کاری

تیلرسون همچنین با «لوئیس ودیگارای» و «کریستیا فریلند» وزرای خارجه مکزیک و کانادا مکالمه تلفنی داشته است.
کد خبر : ۳۴۷۶۲۹
صراط: وزیر خارجه جدید آمریکا در اولین روز کاری خود با همتایان خود در کانادا، مکزیک و آلمان و همچنین نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، گفت‌وگو کرده است.

به گزارش فارس، «رکس تیلرسون» وزیر خارجه دولت جدید آمریکا، در اولین روز کاری خود، با مقامات بلندپایه متحدان آمریکا دیدار و گفت‌وگو کرد.

آنطور که دفتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده، تیلرسون روز پنج‌شنبه به وقت محلی، با «زیگمار گابریل» همتای آلمانی در دفتر خود ملاقات کرده است.

گابریل پیش از این گفته بود که در واشنگتن اثری از قصد و نیت برای لغو برجام ندیده ولی مشخص نیست که آیا در مذاکرات وی با تیلرسون هم موضوع توافق هسته‌ای مطرح شده یا خیر.

تیلرسون همچنین با «لوئیس ودیگارای» و «کریستیا فریلند» وزرای خارجه مکزیک و کانادا مکالمه تلفنی داشته است.

کانادا و مکزیک توافق تجاری عظیمی به نام «نفتا» با آمریکا دارند که نگران عملی شدن قول‌های انتخاباتی ترامپ و لغو آن هستند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مکالمه تلفنی داشته است. وزارت خارجه آمریکا از جزئیات موارد مطروحه در این نشست‌ها و مکالمات، خبری منتشر نکرده و به ذکر این مطلب اکتفا نموده که «وزیر تیلرسون بر تعهد راسخ آمریکا به متحدان اصلی‌اش در کنار تلاش برای حفاظت از منافع و امنیت مردم آمریکا، تأکید کرد.»