۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵
اظهارات عجیب یک طراح لباس

درخواست حذف ممیزی‌های پوشش مجریان صداوسیما!

کد خبر : ۳۴۸۳۷۲
صراط: «ممیزی‌های پوشش در قوانین سازمان صداو سیما باید برداشته شود تا مجری‌ها مجبور نشوند به دلیل رعایت شئونات اسلامی لباس‌های ناهماهنگ بپوشند.»

سحر شهامت - طراح لباس - در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه پوشش مجری تلویزیون باید ساده باشد، گفت: مجری تلویزیون باید از پوشش ساده استفاده کند. یک مجری خانم، رنگ مقنعه‌اش بابد با رنگ مانتو و حتی با رنگ زمینه دکور برنامه همخوانی داشته باشد و اگر تضادی هم در رنگ وجود دارد، باید هماهنگ باشد.

او با اشاره به پوشش گویندگان خبر گفت: خانمی که گوینده خبر است باید مقنعه و مانتویش ساده باشد و جلب توجه نکند تا توجه مخاطب به اخبار جلب شود. آقای گوینده نیز کت‌وشلواری که می‌پوشد نباید جلب توجه کند تا مخاطب به اخبار گوش دهد.

این طراح لباس در ادامه با اشاره به تهیه آرشیو لباس برای مجری گفت: آرشیو لباس برای مجری باید تهیه شود تا هر لباسی که می‌خواهد انتخاب کند. زمانی که مجری با سلیقه شخصی، لباسی را برای برنامه می‌خرد و می‌پوشد، ممکن است ناهماهنگی در رنگ و مدل لباس به وجود بیاید و ترکیب‌های نامناسبی ایجاد شود، این امر توهین به شعور بیننده است.

او افزود: هر مجری که جلوی دوربین می‌رود باید مانند گریم صورتش، لباسش را هم کنترل کنند تا پوشش مناسب و شیکی داشته باشد. زمانی که مجری لباسش زشت و نامناسب باشد، مخاطبان چشمشان به لباس‌های زشت عادت می‌کند و آثارش را در اجتماع می‌بینیم. افرادی که درخیابان راه می‌روند و لباس‌های عجیب و غریب و زشت تنشان می‌کنند به دلیل نمایش زشتی‌ها در رسانه‌های ماست.

سحر شهامت با اشاره به مدرن بودن لباس مجری بیان کرد: مدرن بودن لباس یعنی به مینیمالی برسی که سخن برای گفتن داشته باشد. مدرن بودن به معنی اجق وجق بودن و رنگ جیغ لباس نیست. یک لباس باید قابل باور باشد.

او با اشاره به قوانین تلویزیون درباره پوشش مجریان گفت: ممیزی‌های پوشش در قوانین سازمان صداوسیما  باید برداشته شود تا مجری‌ها مجبور نشوند به دلیل رعایت شئونات اسلامی لباس‌های ناهمانگ بپوشند. برای مثال بازیگران در سریال‌های تلویزیونی دو شال را با هم سر می‌کنند و  با همان شال یا پوشش نامناسب به رخت خواب می‌روند و این خنده‌دار می‌شود به همین دلیل مردم تلویزیون نگاه نمی‌کنند و به سمت ماهواره می‌روند.
برچسب ها: صراط مجری پوشش