۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵

عربستان برای تطمیع مصر مامور ویژه تعیین کرد

کد خبر : ۳۴۸۳۷۶
صراط: برخی منابع امنیتی مصر از اعطای مأموریت عربستان سعودی به «ترکی فیصل» برای به زانو درآوردن «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر در برابر خواسته‌های آل سعود خبر دادند.

به گزارش فارس، برخی منابع امنیتی در دستگاه اطلاعات عمومی مصر گزارش دادند که به دنبال شکست «أحمد قطان» سفیر عربستان در قاهره برای تحقق اهداف ریاض در مصر، پرونده مصر به «ترکی فیصل» رئیس سابق دستگاه اطلاعات عربستان تحویل داده شده است.

ترکی فیصل برای انجام مأموریت خود ابتدا سعی دارد برخی شخصیت‌های مصری اعم از نبیل فهمی، سامی حافظ عنان، عمرو موسی، مصطفی الفقی و برخی مسئولان احزاب مصر را به ایجاد روابط و تشکیلاتی جهت بررسی استراتژی تسلط بر السیسی و به زانو درآوردن وی در برابر خواسته عربستان سعودی، دعوت کند.

روزنامه الاهرام در صفحه فیس‌بوک خود نوشت که فیصل برای تحقق این هدف طی ماه‌های اخیر سعی کرد با تعدادی از سازمان‌های حقوق بشر فعال در مصر دیدار کند اما دستگاه اطلاعات عمومی مصر مانع آن شده و حتی «مراد موافی» رئیس سابق دستگاه اطلاعات عممومی مصر درخواست فیصل برای سفر را نپذیرفت.

از دیدگاه ترکی فیصل، السیسی مجبور است روابط خود با عربستان سعودی را بهبود بخشد و سیاست کنونی خود را برای دستیابی به کمک‌های آل سعود تغییر دهد در غیر اینصورت، اصرار السیسی برای مداومت سیاست‌های کنونی به نفع وی نیست و پیآمدهای ناگواری را به دنبال داشته و ممکن است به برکناری وی از قدرت منجر شود.
برچسب ها: صراط مصر عربستان
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم