۲۸ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۶

دختر محجبه در مادرید از مدرسه اخراج شد

کد خبر : ۳۴۸۴
مقامات مدرسه‌ای در مادرید اسپانیا از ادامه تحصیل دختر محجبه و مسلمان 16 ساله به علت امتناع از برداشتن حجاب خود برای سه هفته جلوگیری کردند، درحالی که این دختر محجبه تأکید کرد هر اتفاقی رخ دهد از حجاب خود دست نمی‌کشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اینترنتی تینگ اسپین، نجوا دختر مججبه 16 ساله از شهر پوسلو دی آلارکون در حومه مادرید، پس از آنکه درخواست آموزگار خود را مبنی بر برداشتن حجاب تکذیب کرده بود برای سه هفته از مدرسه اخراج شد.

این نوجوان مسلمان مراکشی تبار اظهار داشت که پوشیدن حجاب تسلیم در مقابل فرمان خداوند است و زمانی که حجاب دارداحساس خوبی دارد.

محمد مالها پدر این دختر محجبه از مقامات آموزشی برای اعمال تبعیض دینی و مقایسه حجاب مسلمانان با سبک سایر دختران مدرسه انتقاد کرد و گفت: حجاب برای دختر وی مانعی به وجود نمی‌آورد تا وی نیز نتواند فعالیتهای مشابه سایر دختران داشته باشد.

نجوا در این میان نسبت به ساعات و روزهایی که از مدرسه و درسهای خود عقب خواهد افتاد ابراز نگرانی کرد و گفت: احساس می‌کنم پس از این غیبت طولانی به نوعی از فضای کلاس جدا شده‌ام.

درحال حاضر وی درسهای خود را در اتاق مراجعان و به تنهایی مطالعه می‌کند چرا که از رفتن به کلاس درس منع شده است.

در این میان پدر وی با لوسیا فیگار وزیر آموزش منطقه‌ای تماس گرفت تا حق نجوا را برای برخورداری از آموزش و بازگشت به مدرسه تحت شرایط عادی بازپس گیرد.
نظرات بینندگان
وحید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۹ - ۲۹ فروردين ۱۳۸۹
۰
۰
غربی ها هم از آن طرف بوم افتاده اند!
نه به ما که اجبار میکنیم ، نه به آنها که منع میکنند!!
تعادل مثل اینکه هیچ جا پیدا نمیشود!...
همه جا یا افراط است یا تفریط ! ...
خدا همه ما را به راه راست هدایت کند انشاالله