۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی برگزار می‌شود

نشست «روز روشنایی» با حضور صفار هرندی و لاله افتخاری

کد خبر : ۳۴۸۵۴۲
صراط: نشست تبیینی «روز روشنایی» به مناسبت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با موضوع نقش زنان در شکل‌گیری، پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی در فرهنگسرای گلستان برگزار می‌شود.

به گزارش تسنیم، نشست تبیینی «روز روشنایی» با موضوع نقش زنان در شکل گیری، پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی با سخنرانی محمدحسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و لاله افتخاری نماینده سابق مجلس شورای اسلامی و استاد حوزه و دانشگاه روز بیست و یکم بهمن‌ماه ساعت 15 در فرهنگسرای گلستان برگزار می‌شود.

زنان در عرصه انقلاب علاوه بر اینکه شخصاً در صحنه مبارزه حضور جدی و فعال داشتند و در خط مقدم مبارزه حاضر می‌شدند؛ مشوق اصلی مردان و همسران خویش برای شرکت در این مبارزه نیز بودند. نقش مؤثر دیگر زنان تربیت فرزندان صالح برای ادامه راه و آینده نهضت اسلامی در مسیر اهداف انقلاب است که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. حضرت امام خمینی(ره) با تأکید بر نقش تأثیرگذار زنان در عرصه انقلاب فرمودند: «ما نهضت خودمان را مدیون زنها می دانیم ، مردها به طبع زنها در خیابانها می ریختند ، تشویق می کردند زنها مردان را ، خودشان در صف‌های جلو بودند، زن همچون یک موجودی است که می تواند یک قدرت لایزال ، یک قدرت شیطانی را بکشد. امروز زن‌های شیردل طفل خود را به آغوش کشیده و به میدان مسلسل و تانک دژخیمان رژیم می‌روند. در کدام تاریخ چنین مردانگی و فداکاری از زنان ثبت شده است».

باتوجه به نقش حساس و تأثیرگذار زنان به صورت مستقیم و غیر مستقیم در تحولات سیاسی، اجتماعی و حرکتی مؤثر بر شکل‌گیری انقلاب، هدایت و جهت‌دهی به فعالیت‌های انقلابی و نقش بی بدیل زنان در حفظ و تداوم انقلاب اسلامی ایران فرهنگسرای گلستان درنظر دارد نشست تبیینی را به همین منظور پنجشنبه، 21 بهمن‌ماه، ساعت 15 برگزار کند.

نشست «روز روشنایی» با حضور صفار هرندی و لاله افتخاری