۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴

لاریجانی: بگومگوهای سیاسی کشور را به عقب می‌راند

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مهمترین وظیفه استانداران رونق اقتصادی در استانها است گفت: درست است که استانداران وظیفه سیاسی دارند اما با توجه به شرایط روز کشور مهمترین وظیفه آنان رونق اقتصادی در استانها است.
کد خبر : ۳۴۸۸۷۷
صراط: رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مهمترین وظیفه استانداران رونق اقتصادی در استانها است گفت: درست است که استانداران وظیفه سیاسی دارند اما با توجه به شرایط روز کشور مهمترین وظیفه آنان رونق اقتصادی در استانها است.

به گزارش تسنیم، علی لاریجانی در آیین افتتاحیه کارخانه نورد 500 هزار تنی بردسیر اظهار داشت: استان کرمان در جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی به خوبی عمل کرده است.

وی با اشاره به اینکه وظیفه اصلی استانها دیپلماسی اقتصادی است و به سفرا هم تأکید کردیم، گفت: مهمترین وظیفه استانداران رونق اقتصادی در استانها است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان کرمان استاندار تیزهوش اقتصادی دارد، افزود: با گزارش ارائه شده امروز شرکت‌های بزرگ اقتصادی مسئولیت آبادانی و توسعه در هر بخش استان را بر عهده گرفتند و این یک ابتکار اقتصادی است.

لاریجانی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی باید بر دوش خود مردم باشد اما افرادی را هم به عنوان لیدر نیاز دارد، خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی هم کمک می‌کند تا مسیر اقتصادی در استان کرمان هموارتر شود.

وی با اشاره به افتتاح کارخانه نورد 500 هزار تنی در شهرستان بردسیر کرمان تصریح کرد: صنعت فولاد صنعت مهمی برای کشور است و دلیلی ندارد وقتی که معادن با ارزشی در کرمان وجود دارد چرخه زنجیره تولید فولاد در آن تولید نشود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز فصل کار در کشور است گفت: بگومگوهای سیاسی کشور را به عقب می‌راند و امروز باید به متن اصلی کشور برای توسعه بپردازیم.

لاریجانی با اشاره به اینکه نرخ رشد کشور در سال‌های 90 تا 92 منفی شده بود و سال‌های سختی برای کشور داشتیم، افزود: برای کشوری که این همه نیروی متخصص داشت نرخ رشد منفی آزاردهنده بود اما امروز مسیر کشور هموار و روشن شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع مسیر امیدوارکننده‌ای برای کشور ترسیم می‌شود، اظهار داشت: فضای بین‌المللی هم به سمت یک رفتار معقول و سنجیده رفته و با تمام حرف‌هایی که اخیراً گفته شد دنیا از ایران پشتیبانی می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در کشور نیروی متخصص، معادن خوب و نفت و گاز به حد کافی وجود دارد، تصریح کرد: سیستم اداری کشور پیچیده است و مانع توسعه در کشور می‌شود.

وی با بیان اینکه باید دولت را چابک و کوچک کرد و فرصت را به بخش خصوصی داد، خاطرنشان کرد: اقتصاد باید مردمی شود و همه باید در این حوزه تلاش کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد سال آینده سال پرکارتری برای کشور باشد و زمینه اشتغال بیشتری برای جوانان فراهم شود.

لاریجانی با اشاره به اینکه استان کرمان از نمایندگان پرتلاشی برخوردار است، گفت: رؤسای کمیسیون‌های اقتصادی و آموزش مجلس از استان کرمان هستند که یک ظرفیت بسیار خوب برای هم‌افزایی و توسعه در استان است. سفر به استان کرمان سفر خاطره‌انگیزی بود و تلاش‌های صورت گرفته در کرمان توسعه و آبادانی کشور را در بر دارد.