۰۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۳

دونده ملی پوش در نجات غريق طلا گرفت!

اولين تجربه تيم اعزامي بانوان به رقابت هاي آسيايي نجات غريق با كسب چهار طلا از سوي سهيلا مرادي، سپيده توكلي، سميه مهربان و مريم طوسي در ماده چهار در 90 متر تيمي ساحلي همراه بود كه مقام اول تيمي را در اين ماده براي ايران به ارمغان آورد.
کد خبر : ۳۴۹۶۰

به گزارش صراط نیوز به نقل از ایسنا، مريم طوسي پس از كسب مقام سي و سوم در مسابقه‌هاي جهاني دووميداني كره جنوبي اين بار شانس حضورش را در رقابت هاي آسيايي نجات غريق امتحان كرد؛ رشته اي كه در نگاه اول هيچ ربطي به رشته تخصصي او ندارد، اما اين رشته هم توانست او را به دو مدال خوشرنگ طلايي برساند تا اين‌بار به دور از ورزش تخصصي‌اش با او گفت‌وگو كنيم.

بانوي ملي پوش دونده ايران درباره حضورش در رقابت هاي آسيايي نجات غريق كه در چين برگزار شد به خبرنگارورزشي ايسنا گفت: من حدود سه سال است كه در مسابقات قهرماني كشور نجات غريق شركت دارم و به همراه ۴ ملي پوش ديگر در اولين دوره‌اي كه ايران تيم نجات غريق بانوان خود را به مسابقات برون مرزي اعزام كرد حضور يافتم و توانستم در رشته «۴در ۹۰ متر» و « ۹۰ متر» دو طلا كسب كنم.

وي با بيان اين كه در اين دوره از مسابقات ۸ كشورهمچون چين، ماكائو، سنگاپور و هنگ كنگ حضور داشتند، افزود: تيم بانوان ايران تنها در قسمت ساحلي اين رقابت ها حضور داشت و با توجه به اين كه در ۱۳ ماده استخري و آبي نمي‌توانست حضور داشته باشد در مجموع به مقام سومي اين مسابقات دست يافت.

طوسي درباره سابقه حضورش در اين رشته گفت: من از گذشته شنا كار مي‌كردم و در مسابقات قهرماني كشور نجات غريق در ماده «۹۰ متر» هميشه قهرمان بوده‌ام.

اين ملي پوش در پاسخ به اين سوال كه دونده بودن با نجات غريق بودن چه سنخيتي با هم دارند؟ اظهار كرد: يك غريق نجات خوب بايد دونده و شناگر خوبي هم باشد، در نتيجه اين رشته مغايرتي با رشته اصلي من ندارد.

به گفته طوسي، ماده هاي ساحلي نجات غريق شبيه رشته دووميداني بر روي شن است و ايران تنها در رشته‌هاي ساحلي غريق نجات مسابقات حضور پيدا مي كند كه پوشش بانوان ايران دراين رشته هم همچون دووميداني است.

طوسي در پاسخ به اين كه آيا به اين رشته هم نگاه قهرماني دارد؟ گفت: دووميداني رشته تخصصي من است و من براي مسابقات ورودي المپيك تمرين مي كنم.

اولين تجربه تيم اعزامي بانوان به رقابت هاي آسيايي نجات غريق با كسب چهار طلا از سوي سهيلا مرادي، سپيده توكلي، سميه مهربان و مريم طوسي در ماده چهار در ۹۰ متر تيمي ساحلي همراه بود كه مقام اول تيمي را در اين ماده براي ايران به ارمغان آورد.

همچنين در ماده ۹۰متر انفرادي هم مريم طوسي طلا گرفت و سهيلا مرادي به مدال نقره دست يافت و سميه مهربان به مقام سومي رسيد.

در رشته پرچم در ساحل هم مرضيه تندرو توانست طلا بگيرد و سپيده توكلي با كسب مقام دومي نقره گرفت و سميه مهربان به مدال برنز اين رقابت ها رسيد.

تيم بانوان نجات غريق ايران در حالي كه در ۱۳ ماده آبي اين رشته حضور نداشت توانست به مقام سومي برسد و هنگ كنگ و چين اول و دوم شدند.

برچسب ها: نجات غریق بانوان