۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲

اظهارات مقام کویتی درباره سفر روحانی

کد خبر : ۳۴۹۶۸۸
صراط: همزمان با سفر رئیس‌جمهور کشورمان به عمان و کویت، معاون وزیر خارجه کویت ابراز امیدواری کرد که این سفر طرح گفت‌وگو بین ایران و شورای همکاری خلیج فارس را محقق سازد.

به گزارش فارس، «خالد الجار‌الله» با اشاره به سفر دکتر «حسن روحانی» گفت که کویت از این سفر استقبال می‌کند و امیدوار هستیم که این سفر در حمایت از تمایل ما برای تحقق گفت‌وگو بین کشورهای حوزه خلیج فارس و ایران سهیم باشد به خصوص اینکه وزیر خارجه کویت اخیرا به ایران سفر کرد و حامل پیامی از جانب شورای همکاری خلیج فارس بود.

روزنامه القبس کویت به نقل از الجارالله نوشت که اساس این گفت‌وگو که در پیام ارائه شده به ایران نیز ذکر شده بود، مبتنی بر عدم مداخله در امور داخلی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، احترام به حاکمیت و تمایل برای داشتن روابط حسن همجواری است که در منشور سازمان ملل نیز بر آن تأکید شده است.

وی همچنین اظهار داشت که ما تمایل داریم سفر روحانی و آغاز گفت‌وگو بین ایران و شورای همکاری خلیج فارس به حمایت از امنیت، ثبات و شکوفایی در منطقه کمک نماید.

معاون وزیر خارجه کویت در ادامه ضمن ابراز ناراحتی از آنچه اهانت به سران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج از سوی ایرانیان در سایت‌های اجتماعی خواند، خواستار مؤاخذه و مجازات عاملان این اهانت شد.
برچسب ها: صراط کویت روحانی