۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶

موضع فراکسیون مستقلان برای استیضاح آخوندی

عضو هیأت رئیسه فراکسیون مستقلان ولایی مجلس گفت:‌ فراکسیون ما در این استیضاح دخالت نکرده و موضع‌گیری هم نمی‌کند.
کد خبر : ۳۴۹۸۳۳
صراط: عضو هیأت رئیسه فراکسیون مستقلان ولایی مجلس گفت:‌ فراکسیون ما در این استیضاح دخالت نکرده و موضع‌گیری هم نمی‌کند.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مردم رشت و عضو هیأت رئیسه مستقلان ولایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌گو با فارس، اظهار داشت:‌ در جلسه یکشنبه صحن علنی مجلس علیرغم اینکه بحث استیضاح وزیر راه است، اما فراکسیون مستقلان ولایی مجلس در این استیضاح دخالت نکرده و موضع‌گیری هم نمی‌کند.

وی افزود: فراکسیون مستقلان ولایی تصمیصیم را بر عهده نمایندگان می‌گذارد چرا که هر کسی یک تصمیم شخصی دارد.

عضو هیأت رئیسه مستقلان ولایی مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد:‌ ما سعی می‌کنیم در این‌گونه مواقع (استیضاح) نه تنها در این موارد که در موارد مشابه این‌چنینی هم دخالت نکنیم؛ امکان دارد توصیه کنیم اما اعلام موضع قطعی و رای‌گیری نداریم.

ایمن‌آبادی برهمین اساس اضافه کرد:‌ نظر شخصی بنده این است که وزیر تقصیراتی را مرتکب شده اما چند آیتم باعث می‌شود که شرایط زمانی، به آقای وزیر (آخوندی) کمک کند.

«با توجه به اینکه 70 میلیون مسافر در ایام نوروز به مسافرت می‌روند و از آنجایی که حمل‌ونقل و راهداری به عهده وزیر راه است بلاتکلیفی وزارت راه‌وشهرسازی، مشکل ایجاد می‌کند. 40 درصد از پروژه‌های عمرانی در وزارت راه وترابری است و پیمانکاران شب عید مطالباتی دارند؛ از طرفی دیگر 55 هزار نفر پرسنل در وزارت راه حضور دارند که ساماندهی آنها سخت است.»

وی ادامه داد: چندین پروژه بزرگ مانند آزادراه تهران-شمال و یا راه آهن قزوین-آستارا را وزیر قول داده بهار تحویل دهد؛ همه اینها مواردی است که شرایط زمانی کمک می‌کند با تسامح و تساهل نمایندگان نسبت به آقای آخوندی برخورد کنند.

عضو هیأت رئیسه مستقلان ولایی مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: دلایل پس گرفتن امضاها موارد مذکور است چرا که ما باید مردم را ببینیم و البته باید هزینه فایده کنیم؛ هزینه افتادن وزیر راه بیشتر از فایده آن است من هنوز امضا را پس نگرفتم اما باید وزیر راه بیاید و یک تذکر جدی از مجلس بگیرد ولی اکنون زمان خوبی برای استیضاح نیست.