۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰

مدیرعامل سپاهان از هر دو پنالتی پرسپولیس ایراد گرفت

کد خبر : ۳۴۹۹۲۹
صراط: مدیرعامل سپاهان گفت: اگر یک داور با این ذهنیت وارد زمین شود که به طور مثال به گونه‌ای سوت بزند که نگویند مدیران ارشد فدراسیون فوتبال در نتایج سپاهان دخیل هستند، این تفکر درست نیست.

محسن طاهری در گفت‌وگو با فارس، درمورد دیدار شب گذشته پرسپولیس مقابل سپاهان، گفت: صحبت فنی را باید کادر فنی انجام دهد اما همانطور که دیدید بازی جذابی بود و حق ما شکست نبود و معتقدم حداقل مساوی بهترین نتیجه برای پایان این دیدار بود اما شرایط طوری رقم خورد که متاسفانه باختیم در حالی که حقمان نبود ببازیم.  شب گذشته بازی خوبی انجام دادیم و اینطور پرسپولیس را در خانه‌‌اش تحت فشار قرار دادن، هنر سپاهان بود که همیشه برای اینطور بازی‌ها انگیزه زیادی دارد.

وی درباره اظهارنظر برانکو مبنی بر اینکه بعد از 43 سال پرسپولیس در هر دو دیدار رفت و برگشت سپاهان را شکست داد و به نظر می‌رسد این صحبت برانکو حکایت از احترام به سپاهان و قدرت این تیم دارد، گفت: قطعا همینطور است.

**داور محروم یا جریمه شود به درد ما نمی‌خورد

مدیرعامل سپاهان درمورد اینکه تا چه زمان داوری‌ها به ضرر سپاهان ادامه خواهد داشت، گفت: خودتان می‌دانید قضیه از چه قرار است! امسال از ناحیه داوری خیلی آسیب دیدیم. نکته قابل توجه اینکه داوری ورزشی با قضاوت غیرورزشی یک تفاوت آشکار دارد و آن اینکه زمانی که در قضاوت غیرورزشی شکایت می‌کنیم،‌قاضی بعدی اگر حق با شما باشد،‌ حق‌تان را می‌گیرد اما در رقابت ورزشی وقتی حکم صادر شد و بازی تمام شد به هیچ عنوان امتیاز برنمی‌گردد و یا قاضی میدان جریمه می‌شود یا محروم که دیگر به درد ما نمی‌خورد.

**محرومیت داور پاسخگوی هزینه‌های ما نیست

وی افزود: امسال در نیم فصل دوم در 6-5 بازی از داوری ضربه خوردیم اما امتیازات ما دیگر برنمی‌گردد و براساس آن هوادار، مربی و بازیکن ناراحت می‌شوند و بعضا مصاحبه‌های احساسی انجام می‌دهند اما چه کسی جوابگوی امتیازات از دست رفته است؟ و چه کسی پاسخگوی هزینه‌های روحی و مادی و معنوی ما است؟ و درنهایت هم داوران محروم می‌شوند که این موضوع پاسخگوی هزینه‌های مادی و معنوی و روحی و روانی برای تیم ما نیست و کسی هم نیست که پاسخگوی هواداری باشد که به خاطر ناراحتی از نتایج سپاهان اشک می‌ریزد.

**درباره دست‌های پشت پرده و باندبازی صحبت کنم

طاهری درباره اینکه از دو فصل پیش داوران به گونه‌ای علیه سپاهان سوت می‌زنند تا خود را از باند اصفهانی حاضر در فدراسیون فوتبال مبرا کنند گفت: نمی‌خواهم درمورد باندبازی و دست‌های پشت پرده صحبت کنم و فقط می‌گوییم داوران به ضرر ما سوت می‌زنند اما اگر یک قاضی با این دیدگاه وارد زمین شود و باید کنکاش و بازنگری شود که چرا این تفکر را دارد.

وی تاکید کرد: اگر یک داور با این تفکر و ذهنیت وارد زمین شود که به طور مثال طوری سوت بزنم که نگویند مدیران ارشد فدراسیون فوتبال در نتایج سپاهان دخیل هستند، این تفکر درست نیست و فکر هم نمی‌کنم داوران با این ذهنیت قضاوت کنند. اگر هم چنین باشد داور دنیا و آخرت خودش را زیر سوال برده چون حق کشی می‌کند. حق ما اینجا از بین می‌رود اما نمی‌توانیم آن را برگردانیم. کارشناسان هم می‌گویند حق ما بوده ولی نمی‌توانیم آن را بگیریم.

**داور باید پنالتی اول را خطا به سود ما می‌گرفت

طاهری درمورد اینکه آیا دو پنالتی گرفته شده علیه سپاهان درست بود یا خیر، گفت: درمورد داوری صحبت نمی‌کنم اما احساس می‌کنم پنالتی اول باید به سود تیم ما خطا اعلام می‌شد چون طارمی فاصله را رعایت نکرد. در واقع هنوز پای رضاییان به توپ نخورده بود که طارمی در محوطه بود و باید داور به نفع ما خطای دوضرب می‌گرفت.

وی افزود: پنالتی دوم هم یک برخورد ساده بود و مشکلی نداشت. الان مهرداد محمدی، الیویرا لی و حاج صفی را برای بازی با ذوب آهن از دست دادیم و این یعنی هم آراء به ضرر ما بود و هم نتیجه بازی با پرسپولیس را از دست دادیم.

**من نباید از جباروف راضی باشم!

مدیرعامل سپاهان درمورد اینکه او از جباروف راضی بود یا خیر، گفت: من نباید راضی باشم بلکه کادر فنی باید راضی باشد که ویسی مصاحبه کرد و نشان داد راضی است.

**از ویسی لیست 30 نفره خواستیم

طاهری در پایان درمورد اینکه آیا از ویسی برای فصل آینده برنامه خواسته است یا خیر، گفت: بحث برنامه به آن شکل که مطرح شد، نبود بلکه ما از ویسی یک لیست 30 نفره بازیکن با میانگین سنی مدنظرمان خواستیم و اگر ویسی آن را به اسم برنامه تلقی کرده این دیدگاه خودش است.