۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶

روسیه: در فروپاشی دولت مونته‌نگرو نقش نداشتیم

کد خبر : ۳۵۰۳۹۱
صراط: وزیر خارجه روسیه گفت مقامات روسی هیچ برنامه‌ای برای توطئه در زمان انتخابات سال گذشته مونته‌نگرو در راستای تغییر دولت آن نداشته‌اند.

به گزارش فارس، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه (امروز) گفت این کشور برنامه‌ای برای کودتا در انتخابات سال گذشته مونته‌نگرو نداشته است.

به نوشته شبکه راشاتودی، وزیر خارجه روسیه با انتقاد شدید از این اتهامات که مقامات روسیه در توطئه فروپاشی دولت مونته‌نگرو برنامه داشته گفت هیچ تلاشی از سوی مقامات روسیه در این زمینه انجام نگرفته بود.

روز گذشته روزنامه انگلیسی تلگراف در گزارشی اختصاصی نوشته بود، مقامات ارشدی در دولت انگلیس و برخی مقامات دولت مونته‌نگرو در گفت‌وگوهای جداگانه به این روزنامه گفته‌اند روسیه در جریان انتخابات سال گذشته مونته‌نگرو قصد توطئه و تغییر دولت داشت.

اوایل روز دوشنبه هم سفارت روسیه در انگلیس با رد این گزارش روزنامه تلگراف، آن را کاملا کنایه‌آمیز دانست.

وزیر خارجه روسیه همچنین گفت هیچ کس از تاخیر در توافق سیاسی در مناقشه سیاسی سوریه سود نمی‌برد. وی اظهار امیدواری کرد دولت دید آمریکا بیشتر در مقابله با تروریسم مشارکت داشته باشد.

وی ضمن تحسین دو دور مذاکرات آستانه درباره سوریه گفت در شهر بن آلمان با همتای آمریکایی خود رکس تیلرسون دیدار کرد و درباره شرایط سوریه بویژه از جنبه مقابله با تروریسم بین‌المللی، گفت‌وگوهایی داشت.