۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۳

کشف یک قبرستان در سیلاب شیراز +عکس

خشایار شیبانی مدیر پایگاه میراث فرهنگی لار از کشف قبرستانی مربوط به قرن ۷ هجری قمری در شهر جویم لارستان در پی سیل اخیر خبر داد.
کد خبر : ۳۵۰۵۱۳
صراط: خشایار شیبانی مدیر پایگاه میراث فرهنگی لار از کشف قبرستانی مربوط به قرن ۷ هجری قمری در شهر جویم لارستان در پی سیل اخیر خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ خشایار شیبانی مدیر پایگاه میراث فرهنگی لار گفت: سیل چند روز گذشته باعث شسته شدن دیواره رودخانه فصلی منطقه و پیدا شدن آثار باقی مانده از یک قبرستان قدیمی در شهر جویم لارستان شد.

کشف یک قبرستان در سیلاب شیراز +عکس

وی اظهار کرد: مردم شهر جویم لارستان در قرن سوم هجری قمری توسط شخصی با نام ابی احمد مسلمان شده اند و بیشتر آثار این منطقه مربوط به دوران اسلامی است و گمانه زنی های یک روز اخیر در خصوص پیدا شدن شهر باستانی در این شهرستان صحت ندارد.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی لارستان اظهار کرد: در این بارندگی ها بقایای یک قبرستان قدیمی در مجاورت امامزاده کنونی منطقه کشف شد که به محض اطلاع از موضوع با هماهنگی حراست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان و پاسگاه انتظامی به محل اعزام و اقدام به جمع آوری آثار کشف شده و انتقال موقت به پاسگاه صورت گرفت.

وی افزود: به محض آماده شدن محل و کاهش آب در منطقه، کارشناسان برای انجام عملیات کاوش باستان شناسی در محل حاضر خواهند شد و تا زمان مهیا شدن شرایط، از محل مورد نظر توسط نیروهای یگان حفاظت و انتظامی مراقب ویژه صورت می گیرد.