۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶
خطای کادر درمانی دوباره قربانی گرفت

تزریق اشتباه نوزاد ۶ روزه را کباب کرد +تصاویر

پای نوزادی در یک بیمارستان دولتی به دلیل خطای کادردرمانی و تزریق اشتباه سرم دچار سوختگی شد.
کد خبر : ۳۵۰۵۷۷
صراط: پای نوزادی در یک بیمارستان دولتی به دلیل خطای کادردرمانی و تزریق اشتباه سرم دچار سوختگی شد.

به گزارش فارس، 6 بهمن‌ماه سال جاری پسر بچه‌ای پا به دنیا گذاشت ولی به دلیل فشار خون بالای مادر، نوزاد 2 هفته زودتر از موعد به دنیا آمد و این داستانی برای خانواده وی شد.

پدر پسربچه‌ به دنیا آمده که پس از تولد ادعا می‌کند فرزندش به خاطر خطاهای پزشکی دچار مشکل شده است در گفت‌وگو با فارس اظهارداشت: پسرم زمانی که همسرم در هفته‌ی 36 بارداری بود زودتر از موعد به دنیا آمد که پزشکان فشار خون بالای همسرم را دلیل زایمان زودرس اعلام کردند.

وی افزود: به دلیل اینکه نوزاد زودتر از موعد به دنیا آمده بود ریه‌های آن به درستی شکل نگرفته و این مسئله سبب بروز مشکلات تنفسی برای وی شد. لذا نوزاد که در مجتمع بیمارستانی امام خمینی به دنیا آمده بود 4 ساعت پس از تولد با دستور پزشک جهت اقدامات لازم به صورت ویژه بستری شد و تشکیل پرونده آن در بخش NICU صورت گرفت.

 
 تصویری از محل استراحت همراهان بیماران
تصویری از محل استراحت همراهان بیماران
 تصویری از بخش نوزادان بیمارستان محل بستری
تصویری از بخش نوزادان بیمارستان محل بستری


وی گفت: 4 روز پس از بستری نوزاد با ما تماس گرفتند و اعلام کردند که فرزندت به کما رفته پس از آن همه خانواده دست به دعا شدند و خوشبختانه 2 روز بعد فرزندم وضعیتش مساعد شد و زمانی که برای ملاقات رفته بودم متوجه شدم پای فرزندم به صورت عجیبی دچار سوختگی شده است.

وی ادامه داد: زمانی که از کادر درمانی دلیل سوختگی را پرسیدم آنها اعلام کردند که شب گذشته مقدار سرم را جهت نجات جان کودکتان افزایش دادیم و این مسئله جهت احیای آن بوده، نگران نباشید چرا که ترمیم سوختگی آن به راحتی انجام می‌شود و این اتفاقات نه تنها در ایران، بلکه در کشورهایی همچون آمریکا و آلمان نیز مسئله‌ای عادی به شمار می‌رود.

تزریق اشتباه نوزاد ۶ روزه را کباب کرد +تصاویر
وی اضافه کرد: 20 روز از این حادثه گذشت و نه تنها زخم فرزندم بهتر نشد بلکه وضعیت نیز بدتر شد و تنها کاری که در بیمارستان برایش انجام دادند پانسمان سطحی و استفاده از پمادهای سوختگی بود، پس از آن وضعیت فرزندم را از چند پزشک پرسیدم و آنها اعلام کردند که آنژیوکت سرم داخل رگ نبوده و مواد سرم زیر پوست تزریق شده و این مسئله باعث از بین رفتن بافت پای کودکم شده است. پس از آن موضوع را از بیمارستان به صورت جدی پیگیری کردم و آنها این اشکال را قبول کرده و قول دادند که اقدامات لازم را انجام دهند.

وی گفت: زمانی که کادر بیمارستان متوجه پیگیری‌های جدی من شدند تصمیم گرفتند که فوق‌تخصص مربوطه را بر بالین فرزندم بیاورند ولی با این وجود 29 روز از آن حادثه گذشته ولی هنوز فرزندم در بیمارستان بستری است، کادر بیمارستان قول داده که اقدامات لازم را انجام می‌دهد و مدام به ما اعلام کردند که نگران هزینه‌های درمان نباشید ولی ما از اینکه در حق نوزادمان ظلم شده به شدت ناراحت هستیم و انتظار داریم مسئولان پاسخگو باشند.