۰۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۸
وعده يكي دو روز براي يارانه ۶ ماه مترو و اتوبوس

توقف مترو در ايستگاه وعده‌ها

وعده پرداخت ۹۵ ميلياردي يارانه بليت مترو در حالي از سوي استانداري اعلام شد كه اين مبلغ طي يكي دو روز آينده محقق شود.
کد خبر : ۳۵۱۴۱
اين در حالي است كه متروي تهران پرداخت هرگونه وجهي حتي يك ريال را به شبكه مترو تكذيب مي‌كند و در اين ميان فقط مسافران مترو هستند كه بايد ساعت‌ها در ايستگاه‌ها منتظر آمدن مترو بمانند.

محمدرضا محمودي، معاون استاندار تهران كه وعده پرداخت ۹۵ ميليارد تومان يارانه بليت اتوبوس و مترو را داده بود در مقابل پرسش خبرنگاران در اين زمينه مجدداً وعده پرداخت اين مبلغ را در آينده نزديك داد. اينكه چرا اين مسئول در استانداري تهران هنوز از زمان دقيق پرداخت يارانه مترو اطلاع درستي ندارد، جاي سؤال دارد. اين در حالي است كه مديرعامل شركت بهره‌برداري متروي تهران و حومه در واكنش به اين سخنان معاون استاندار تهران اعلام كرد حتي يك ريال هم پول يارانه مترو را دريافت نكرده‌اند. اين مسئول در متروي تهران براي محكم‌كاري در پاسخ به معاون استاندار تهران خواستار آدرس بسته ۹۵ ميليارد توماني شد.
وعده به مترو وعده به شهروندان است
به واقع طي چند سال گذشته همواره اختلاف نظرها ميان دولت و مترو در خصوص يارانه‌ها و چگونگي پرداخت آن مطرح بوده است و تاكنون اين كشمكش‌ها همچنان ادامه دارد، به گونه‌اي كه فقط مردم گلايه مسئولان مترو را مي‌شنوند و وعده‌هاي بي‌عمل مسئولان دولتي را آنچه در اين ميان نبايد فراموش شود آن است كه تلاش براي حل مشكلات حمل و نقل عمومي نيازمند همدلي و مشاركت است تا باري از دوش شهروندان برداشته شود.
شفاف‌سازي
در پرداخت‌ها
اينكه چرا تاكنون راهكاري براي پرداخت سهم دولت و سهم شهرداري در تكميل و توسعه شبكه حمل و نقل تدوين و تنظيم نشده است جاي سؤال دارد، چرا كه اگر اين پرداخت‌ها براساس يك برنامه‌ريزي مدون و با زمانبندي مشخص صورت بگيرد شفاف‌سازي در اين موضوع سبب مي‌شود تا اگر طرفين بخواهند كوچك‌ترين كارشكني را انجام دهند، مردم و ساير مسئولان ذي‌ربط به صورت واضح مي‌توانند مقصر را شناسايي كنند و نياز و خواسته خود را طلب كننند. توسعه و تكميل شبكه‌هاي حمل و نقل عمومي علاوه بر آنكه مي‌تواند رضايت شهروندان را برآورده سازد مي‌تواند عاملي بايد براي تشويق شهروندان در استفاده و بهره‌برداري از اين شبكه‌ها و هرگونه كوتاهي و كم‌كاري نه تنها شهروندان را سرخورده مي‌كند، بلكه سبب خواهد شد تا استفاده از وسايل نقليه شخصي افزايش يابد كه به تبع آن افزايش مصرف سوخت و انرژي و افزايش بار ترافيك و آلودگي را بايد شاهد باشيم.
۶ ماه وعده براي پرداخت يارانه‌ها
اين در حالي است كه مهندس محمد حسين مقيمي رئيس فراكسيون مديريت شهري مجلس در اين زمينه به «سما» گفت: وقتي با گذشت ۶ ماه از سال هنوز يارانه‌ها پرداخت نشده، خدمت‌رساني به مردم مختل شده و نمي‌توانند خود را خدمتگزار مردم بدانند. وي معتقد است كه وزارت اقتصاد و دارايي، وزارت كشور و معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي مسئول هستند و بايد پاسخگو باشند.
بیژن تنها

برچسب ها: مترو یارانه
خبر فوری

رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت/ پنج روز عزای عمومی اعلام میکنم