۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸

مخالفت کمیسیون عمران با تفحص از شهرداری تهران

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: در رابطه با موضوع تحقیق و تفحص از شهرداری تهران اعضا بر این اعتقاد بودند که به تحقیق و تفحص نیاز نیست و با آن مخالفت کردند. گفتنی است تصمیم نهایی در رابطه با این موضوع در صحن علنی مجلس گرفته می شود.
کد خبر : ۳۵۲۰۶۵
صراط: سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: در رابطه با موضوع تحقیق و تفحص از شهرداری تهران اعضا بر این اعتقاد بودند که به تحقیق و تفحص نیاز نیست و با آن مخالفت کردند.

صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با فارس، در تشریح نشست امروز صبح کمیسیون متبوعش اظهار داشت: جلسه امروز (چهارشنبه 11 اسنفدماه 95) با حضور رئیس سازمان هواپیمایی کشور، رئیس کل فرودگاه، مدیر ایران‌ایر و مدیر فرودگاه مشهد و همچنین مشاور اجرایی هواپیمایی ماهان و اعضای کمیسیون برگزار شد.

وی افزود: جلسه امروز با محوریت بررسی موضوع فرودگاه مشهد و مشکلی که برای زائران چندی پیش به وجود آمده بود، برگزار شد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: در ادامه جلسه در خصوص اقدامات و عملکرد ایرباس و هواپیماهای فرودگاه مشهد و همچنین برخی اقدامات انجام‌شده و مشکلات موجود در فرودگاه‌های تهران و همچنین مشهد موردبررسی قرار گرفت.

بدری بر همین اساس اضافه کرد: در نهایت قرار شد برای جمع‌بندی نهایی و تصمیم‌گیری در خصوص مشکل به وجود آمده برای زائران مشهد در فرودگاه این شهر کمیسیون عمران مجلس بازدیدی از فرودگاه مشهد داشته باشند.

وی ادامه داد: مقرر شد مستندات و مدارک موجود و همچنین اتفاقات ثبت‌شده در دوربین‌های مداربسته فرودگاه موردبررسی کمیسیون قرار گرفته و برای گزارش جامع و ارائه به صحن آماده شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: در چند سال گذشته هرچند اقدامات خوبی در مواقع بحرانی مانند یخ‌زدگی و بارش برف و باران در فرودگاه انجام شده است، اما ابزار و اقدامات برای چنین مواقعی کافی نیست، همچنین دستگاه‌ها به‌روز نیستند، چراکه در کشورهای سردسیر و اروپایی هرچند اقلیم آنجا سردتر است، اما مشکلاتش کمتر است.

بدری بر همین اساس یادآور شد: ما وظیفه داریم برای حفظ شأن و منزلت زائران امام رضا(ع) حساسیت داشته باشیم، لذا کمیسیون عمران به عنوان کمیسیون اصلی به این موضوع ورود کرد که پس از بررسی کامل مستندات و مدارک این حادثه گزارش را (احتمالاً پس از عید نوروز) به صحن مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی با تشریح دیگر جزئیات نشست کمیسیون متبوعش، تصریح کرد: موضوع تحقیق و تفحص از شهرداری تهران هم که روز گذشته به جمع‌بندی نهایی رسید، مورد بحث قرار گرفت و در نهایت کمیسیون بر این نظر است که نیازی به تحقیق و تفحص از شهرداری تهران وجود ندارد.

وی ادامه داد: هرچند تصمیم‌گیرنده نهایی در رابطه با تحقیق و تفحص از شهرداری تهران را باید مجلس تصمیم بگیرد، اما ما گزارش‌مان را در این زمینه به هیأت رئیسه ارائه کردیم که در نهایت مجلس در این رابطه تصمیم خواهد گرفت.