۰۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۰
انتقاد نمایندگان از رسیدگی به وضعیت دریاچه ارومیه

دریاچه ارومیه گرفتار عملکرد کند دولت

هر چند دولت اعتباراتی برای کمک به احیای دریاچه ارومیه تصویب کرده است، اما متاسفانه به دلیل عملکرد کند دولت و تعلل‌های طولانی مدت مدیران اجرایی استانی و هیات دولت، کمک‌ها به این دریاچه در حد حرف باقی مانده و خطر خشکسالی هر روز بیشتر این دریاچه را تهدید می‌کند.
کد خبر : ۳۵۲۳۰

به گزارش صراط نیوز به نقل از تابناک، حیات و ممات دریاچه ارومیه موضوعی ملی است و تاثیرات فرامنطقه ای به بار خواهد داشت. این موضوعی ملی است، چرا که خشک شدن آن خسارتی ملی به بار خواهد آورد.

سلمان خداد ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: متاسفانه دریاچه ارومیه 10سال است که با مشکل خشک سالی مواجه است. البته کارهایی انجام شده و نمایندگان نیز به فراخور موضوع تذکراتی داده اند که در نهایت منجر به این شد که دولت از سدسازی بیشتر بر روی رودخانه هایی که آبریز دریاچه هستند، جلوگیری کرده و برای تامین آب دریاچه نیز برنامه ریزی کند.

نماینده ملکان در مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: در سال 88 به همراه نمایندگان منطقه از وزیر نیرو سوال کردیم و وزیر نیرو قول داد مطالعاتی را در مورد دریاچه ارومیه انجام دهد، منتهی این روند بسیار کند انجام شده است.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه متاسفانه در مسائلی مانند دریاچه ارومیه مسئولان برداشت منطقه ای دارند، اظهار داشت: بالاخره مسئولان به اهمیت موضوع پی برده‌اند، اما این کار در صورتی مثمر ثمر خواهد بود که به سرعت پیگیری شود. طرح تامین آب دریاچه بررسی شده است و منابعی که دولت به این امر اختصاص داده، پشتوانه مالی این طرح است. انشاءالهت انتقال آب به سرعت عملیاتی شود و سدها نیز حق آبه دریاچه را تامین کنند که می تواند کمکی برای احیاء دریاچه ارومیه باشد.

خداداد با بیان اینکه تنها کاری که از دست نمایندگان برمی‌آید تذکر و سوال از مسوولان است، گفت: اجرا در دست دولت است ، دولت تاکنون کند عمل کرده است و با این روند سال تمام خواهد شد و عملا شاهد کاری نخواهیم بود. دولت باید کارهای اجرایی خود را شروع کند . انتظار ما این است بتوانیم دولت را برای انجام این کار کمک کنیم تا تسریع شود.

برچسب ها: دریاچه ارومیه