۰۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۲۶

متاهل‌ها 4سال بیشتر عمر می‌کنند

کد خبر : ۳۵۲۶۵
به گزارش صراط نیوز به نقل از برنا، زندگی زناشویی مناسب می‌تواند با تقویت سیستم ایمنی بدن که نظام دفاعی بدن را در برابر بیماری‌ها سازمان می‌دهد، سلامت را حفظ کند.
 
تحقیقات در یک دهه پیش نشان داده است که طلاق کارکرد سیستم ایمنی را پایین می‌آورد اما امروزه یافته‎ها نشان می‌دهد که کسانی که زندگی زناشویی موفق دارند، نه فقط از ضعف کارکرد سیستم ایمنی در امان‌اند، بلکه ممکن است سیستم ایمنی آنها تقویت شود. 

در این بررسی 50 زوج مورد بررسی قرار گرفتند، میان آنهایی که از زندگی زناشویی خود خیلی راضی بودند و آنهایی که از نظر عاطفی به یکدیگر بی‌تفاوت اند یا از زندگی خود ناراضی بودند. در این تحقیق از لحاظ افزایش گلبول سفید در خون هنگام رو به رو شدن با مهاجم بیگانه تفاوت قابل توجهی وجود داشت.

نتایج تحقیقات همچنین نشان داد سلول‌های کشنده طبیعی که سلول‌های آسیب دیده یا تغییر شکل یافته بدن را از بین می‌برند و جلوی احتمال شکل گیری تومور را می‌گیرند، در زوجینی که از زندگی مشترک خود راضی بوده‌اند، سلولهای پرکارتری داشتند.

تحقیقات نشان داده است که افراد متاهلی که از زندگی زناشویی خود رضایت دارند، به دلیل افزایش کارآیی سیستم ایمنی و مقابله با بیماری‌ها، به طور میانگین 4 سال بیشتر عمر می‌کنند.

در حقیقت اگر کسانی که در هفته ده درصد از وقت خود را _یعنی 20 دقیقه در روز_ صرف تمرینات ورزشی می کنند، به جای آن که که روی بدن خود کار کنند، روی زندگی مشترکشان کار کنند، سه برابر بیشتر به سلامت خود کمک کرده‌اند.

البته در اثر زندگی زناشویی ناخوشایند، زن و مرد و حتی فرزندان دچار نتایجی بر عکس می شوند! در یک پژوهش 63 کودک پیش دبستانی خانواده‌هایی که خصومت‌های زناشویی، سطح هورمون‌های استرس را به طور مزمن بالا برده بود با سایر کودکان مقایسه شدند.

نتایج تحقیقات نشان داد استرس‌های درازمدت بر روی سلامتی آنها تأثیر می‌گذاشت و به علاوه در آینده این بچه‌ها در مقایسه با سایر کودکان همسن، احتمال فرار از مدرسه، افسردگی، طرد از سوی همسالان، مشکلات رفتاری، پیشرفت کم در مدرسه و حتی شکست در تحصیل بیشتر بوده است.
نظرات بینندگان
مجرد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۹ - ۰۹ مهر ۱۳۹۰
۰
۰
اینجاست که شاعر میگه:خاک تو سر ما مجردا