۰۸ مهر ۱۳۹۰ - ۲۳:۳۲

رکابزنان آسیایی آماتور هستند

کد خبر : ۳۵۲۹۹

به گزارش سرویس ورزشی صراط نیوز ،امیر زرگری در گفتگو با خبرگزاری مهر ضمن بیان این مطلب گفت: سطح مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی جهان بالاترین حدی بود که از این رقابت‌ها دیده بودم. به نظرم این رقابت‌ها قبل از المپیک در رده دوم قرار دارد.

وی در مورد مسیر مسابقات بخش جاده بزرگسالان هم افزود: مسیر مسابقات استقامت جاده برای رکابزنان ایرانی خوب نبود. این مسیر 266 کیلومتری، کفی و پر از پیچ‌های تند و تکنیکی بود این در حالی بود که ما تا به امروز در مسیری به این مسافت رکاب نزده بودیم. در کنار آن بیشتر رکابزنان ایرانی در مسیرهای سربالایی تبحر دارند.

رکابزن کشورمان بیان کرد: من قبلا در رده سنی جوانان یک بار موفق به حضور در مسابقات جهانی شده بودم و این برای دومین بار بود که در رده سنی بزرگسالان جواز حضور در مسابقات جهانی را بدست آوردم.

وی ادامه داد: متاسفانه در فاصله 20 کیلومتر پایانی خط مسابقه به همراه چند رکابزن دیگر به زمین خوردم و تا دوچرخه‌ام را جمع کنم فرصت را از دست داده و نتوانستم مسابقه را به اتمام برسانم.

عضو تیم دانشگاه آزاد اسلامی در مورد اینکه "اگر شکل یا نوع تمرینات‌مان فرق می کرد آیا امیدی به کسب نتایجی بهتر از این در مسابقات جهانی دانمارک داشتیم یا نه؟"، گفت: شاید اگر شرایط تمرین و حضور در مسابقات اروپایی را داشتیم نتیجه‌مان فرق می کرد. به هر حال باید قبول کنیم که دوچرخه سواری آسیا از اروپا ضعیف‌تر بوده و فاصله ما با آنها زیاد است.


وی در مورد اینکه سطح تورهای آسیایی و اروپایی با هم فرق دارند، گفت: تمام مسیرهای تورها یا مسابقات آسیایی زیر 200 کیلومتر بوده و در مقایسه با مسابقات جهانی آماتور هستند. اگراز نظر آماری هم به مسابقات جهانی نگاه می انداختیم می دیدیم که تعداد آسیایی‌ها در مقابل 200 شرکت کننده به 10 نفر هم نمی رسید.

زرگری تصریح کرد: دوست دارم در تیم‌های اروپایی رکابزن بزنم. به نظر امکانات ما خیلی فرق نمی کند تنها باید بیشتر در مسابقات با سطح بالای اروپایی و حرفه‌ای بیشتر شرکت کنیم.

ملی پوش دوچرخه سواری کشورمان در مورد برنامه خود پس از فصل مسابقات گفت: یک ماه آینده همراه با تیم دوچرخه سواری دانشگاه آزاد اسلامی در تور یک روزه ژاپن شرکت می کنم. مسابقات رنکینگ سال 2011 به اتمام رسیده و از این پس برای رنکینگ سال 2012 رکاب خواهیم زد.

هفتاد و هشتمین دوره مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی جهان از 28 شهریورماه تا سوم مهرماه در "کوپنهاگ" دانمارک برگزار شد.