۰۹ مهر ۱۳۹۰ - ۱۲:۳۰
سید علی خمینی:

اگر اسلام حاکم باشد آزادی هیچ انسانی محدود نمی‌شود

هر جا یک روحانی انقلابی مستقل وجود داشته حرکت انقلابی سریع‌تر و طرفداری مردم از انقلاب عمیق‌تر بوده است و هر جا این پتانسیل بزرگ کمتر بوده رنگ حرکت‌های انقلابی مردم کمتر شده است.
کد خبر : ۳۵۳۲۲

"صراط" - روزنامه ی اصلاح طلب آرمان از سخنرانی دیشب حجت الاسلام والمسلمین سید علی خمینی در همایش عالمان حماسه ساز که در شهر گرگان برگزار شد خبر داد.

به گزارش سرویس سیاست صراط نیوز این روزنامه در این باره نوشت: نوه حضرت امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه محکمات کلام امام و راه امام همیشگی و ماندگار است، گفت: اگر امام فرمودند اسرائیل باید از بین برود هنوز هم چنین است.

فرزند یادگار امام ادامه داد: با موج انقلاب‌های منطقه اوج نفرت مسلمانان از اسرائیل و هم پیمانانش نمایان شده است.

حجت الاسلام خمینی به مسئله پیشنهاد کشور مستقل فلسطینی اشاره و تصریح كرد: تشکیل کشور مستقل فلسطینی تنها با محو اسرائیل ممکن است در غیر این صورت با وجود اسرائیل هیچ استقلالی فراهم نخواهد شد.

وی روح انقلاب‌های منطقه را‌‌ همان روح انقلاب اسلامی ملت اسلامی ایران دانست و افزود: این موج عظیم نشان داد که شعارهای انقلاب اسلامی هنوز هم جذاب تاثیر گذار و خواستنی است.

او گفت: در طول مسیر انقلاب هر‌گاه به آرمان‌های امام نزدیک‌تر شدیم هم وحدت بیشتری داشتیم و هم عزت بیشتر و هر قدر از احکام اسلام فاصله گرفتیم هم به اختلافات افتادیم و هم عزت‌مان کاسته شده است.

نوه امام راحل، خاطرنشان کرد: آرمانهای امام برخواسته مکتب تشییع و اسلام ناب محمدی است و دقیقا به همین علت است که هراس دشمنان از افراد نیست بلکه از اسلام و روح آزادگی و ظلم ستیزگی اسلام هراس دارد.

وی در تشریح علاقه مردم به آرمان‌های اسلامی گفت: احکام اسلام برخواسته از فطرت انسانی است و به همین دلیل همیشگی و خواستنی است.

حجت الاسلام والمسلمین سید علی خمینی سپس با اشاره به جملاتی از حضرت امام افزود: اگر اسلام حاکم باشد ظلم بر جا نمی‌ماند اگر اسلام حاکم باشد از انحرافات اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در جامعه خبری به گوش نمی‌رسد.

وی افزود: اگر اسلام حاکم باشد حق مظلوم پایمال نمی‌شود و آزادی متعالی هیچ انسانی محدود نمی‌شود.

فرزند یادگار امام با بیان اینکه وظیفه حکومت دینی حرکت به سمت تحقق احکام اسلام است اظهار داشت: اگر در این مسیر قدم برداریم آن وقت به وضوح می‌بینیم که آمریکا نمی‌تواند هیچ غلطی بکند. اما اگر از مسیر اسلام راستین فاصله بگیریم دشمنان را امیدوار و خود را آسیب پذیر کرده‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نقش روحانیت در تحولات تاریخی اشاره و خاطرنشان کرد: روحانیت شیعه مرجع مردم در علوم دینی و منشا تحولات تاریخی مردم بوده است.

وی قیامهای چند سده اخیر را در ایران متذکر شد و افزود: در طول تاریخ و خصوصا چند سده اخیر می‌توان نشان روحانیت را در تمامی قیام‌های مردمی مشاهده کرد که روشن‌ترین و بارز‌ترین آن انقلاب شکوه‌مند اسلامی در سال ۵۷ است که در راس آن می‌توان رهبری بی‌نظیر و مرجع تقلیدی را مشاهده کرد که دین را لمس کرده و اثرات معنوی آن را چشیده است.

نوه امام راحل بار دیگر به نقش بی‌بدیل روحانیت و رهبری جامعه اشاره و تاکید کرد: هر جا یک روحانی انقلابی مستقل وجود داشته حرکت انقلابی سریع‌تر و طرفداری مردم از انقلاب عمیق‌تر بوده است و هر جا این پتانسیل بزرگ کمتر بوده رنگ حرکت‌های انقلابی مردم کمتر شده است.

نوه حضرت امام آنگاه به نقش پررنگ آیت الله نور مفیدی امام جمعه گرگان و نماینده ولی فقیه در استان گلستان در رهبری دینی و اجتماعی مردم استان گلستان و شهر گرگان اشاره کرد و گفت: نقش بارز و آشکار آیت الله نور مفیدی در پیوند شیعه و سنی رهبری دینی و اجتماعی مردم این استان شهید پرور را می‌توان بر ۸ سال دفاع مقدس دید. کسی که این را فقط در نماز و روزه تفسیر نمی‌کند و شهادت را پایان زندگی نمی‌بیند بلکه آغاز زندگی شرافتمندانه الهی می‌داند و به آن ارزش می‌دهد.

وی نگاه امام را بر همین اساس دانست و توضیح داد: امام براساس همین نگاه بود که حرکت خود را آغاز کرد و خطاب اولش هم نسبت به روحانیون و روحانیت بود و دغدغه ایشان همچنان که اصلاح مردم بود اصلاح روحانیت هم بود و اعتقاد داشتند روحانی نباید گوشه نشین باشد بلکه می‌بایست به فراخور زمان خود را به دانش علم روز مجهز کند.

سید علی خمینی با بیان اینکه حضور روحانیون در بطن جامعه نباید به عوام زدگی آنان منجر شود، اظهار داشت: نگاه اسلام به روحانیون این است که گوشه گیر نباشند و بین مردم باشند و البته عوام زده هم نباشند بر همین اساس است که مشاهده می‌شود دشمنان به روحانی که گوشه گیر و به دور از جامعه است کاری ندارند بلکه تهمت‌ها و دشمنی‌های خود را به سمت روحانی نشانه می‌روند که در دل مردم و همراه آنان است.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص حضرت امام خمینی (ره) گفت: همچنان که رهبر معظم انقلاب فرمودند راه امام راه نظام جمهوری اسلامی ایران است.

نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۰۹ مهر ۱۳۹۰
۴
۸
هنر كه نكرده، وظيفش بود اين حرفا رو بزنه
محسن فاضلی
|
Iran (Islamic Republic of)
قدرشناس باش ای ناشناس! اين چه قضاوت ناروايی است!
شادمان
|
Germany
|
۱۵:۳۶ - ۰۹ مهر ۱۳۹۰
۳
۶
چه قدر سخنرانی سید علی یادگار گرامی امام(ره) ما را به یاد سخنرانی مرحوم پدرش سید احمد می اندازد.
خدا حفظش کند
عاشق خمینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۳ - ۰۹ مهر ۱۳۹۰
۶
۶
زنده باد نوه های امام که همگی ازادیخواه و مردمی هستند
محسن فاضلی
|
Iran (Islamic Republic of)
همگی؟! نه؛ زياده روی کردی.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
سید علی چیز دیگه است. میگن امام با او انس خاصی داشته.
ناشناس
|
Kazakhstan
|
۱۷:۱۹ - ۰۹ مهر ۱۳۹۰
۴
۶
زنده باد اسلام و شیعه.
پرشیا=پر شیعه
ناشناس
|
Kazakhstan
لطفا اسلام رو محدود نکنید.
چون جنبش حماس(تسنن) و جنبش حزب الله( تشیع) در خط مقدم جبهه در دو جنگ نابرابر 33 و 22 روزه در حالی که میرفت خاور میانه ی جدید از نوع آمریکائیش رقم بخوره ورق برگشت و خاور میانه ی اسلامی شکل گرفت و همان باعث شد تا عربا به خود آمده و خواب را از چشم دشمنان بربایند.( که البته این دو جنبش مقاومت را از انقلاب 57 ایران به ارث بردند که او خود ثمره ی حادثه ی غمبار کربلا بود.)
درود بر حماس و حزب الله .
یک شیعه
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۰ - ۰۹ مهر ۱۳۹۰
۴
۴
آیا تیشه آمریکاهی گرفتن به دست و به ریشه انقلاب بابا بزرگ زدن هم جزء آزادی است ؟؟؟؟؟؟؟؟
آیا باید گذاشت بر علیه محمد وآل محمد حرف زد و چیزی نگفت ؟؟؟؟؟
آیا باید به اسم آزادی اجازه داد ؛ دستورات اسلام را لگد مال کنند ؟؟؟؟؟
آیا ..................................................
این جمله ای از بابا بزرگ عزیز شماو امام امت در زمان طاغوتیان نوکر آمریکا است .
علی « تنکابن »
|
Iran (Islamic Republic of)
احسنت علی آقا؛ خیلی گُل گفتی داداش. یاعلی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
جناب حساب علی از حسن جداست.
كوروش كبير
|
Iran (Islamic Republic of)
بابا علي آقا اينقدر جوش نزن. اينها همه الكي است. دنبال حقيقت باش البته اگر بتواني آ» را پيدا كني.
نامور
|
Germany
|
۲۰:۴۱ - ۰۹ مهر ۱۳۹۰
۴
۸
ای آقا در زمان ریاست آقای احمدی نژاد و اعوان و انصارش فقر و گرانی و اختلاس و اسراف و فساد و ......بیداد و غوغا کرده. بنام اسلام و به کام مش..
Rend
|
Germany
مگه این آلمانی ها...
ناشناس
|
Germany
نامور جون تو این 0 3سال کجا بودی که فقر و گرانی و فساد را تازه دیدی ... برای تخریب حرف تازه بیارید ...این چیزا واسه مردم عادی شده
Rend
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۰۲ - ۱۰ مهر ۱۳۹۰
۶
۳
درود بر سید علی خمینی!
اما امیدوارم همه ی خانواده امام ره اینطوری باشن و هیچوقت به انحراف کشیده نشن!
خادم الشهدا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۵ - ۱۰ مهر ۱۳۹۰
۳
۴
اي كاش از خانواده امام عزيز براي تطهير خواص مردودي كه حامي فتنه گران بوده ودر گرگان ميزبان شيخ ساده لوح بودند سواستفاده نميشد.