۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵

توضیح عضو هیات رییسه فدراسیون درباره راه ندادن دوربین‌ها

ما هم انتظار داریم صدا و سیما حق‌مان را ضایع نکند و این حق مسلم را از ما نگیرد. بنابراین این بار اصرار داریم تا این مسئله را با تعامل حل کنیم. البته اصل قضیه نمایش فوتبال است که آن را نشان می‌دهیم اما بقیه برنامه‌ها باید هزینه‌اش را بدهند .
کد خبر : ۳۵۳۲۴۸
صراط: عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: اصل قضیه نمایش فوتبال است که آن را نشان می‌دهیم اما بقیه برنامه‌ها باید هزینه‌اش را بدهند و نمی‌شود بدون هزینه دوربین‌ها را راه داد.

کاظم طالقانی در گفت‌وگو با فارس، درمورد اینکه عابدینی اعلام کرده است که جلوگیری از ورود دوربین‌های تلویزیونی مصوبه هیأت رئیسه را دارد، گفت: چنین موضوعی را به یاد نمی‌آورم اما کلیت آن صحیح و حرف حساب است.

وی ادامه داد: الان تلویزیون مسابقات را پخش می‌کند اما آنهایی که از مشتقات آن استفاده می‌کنند تا برنامه‌های خود را پر کنند، به دلیل اینکه از این فیلم‌ها برای پر کردن برنامه‌های خود استفاده می‌کنند، باید حداقل هزینه‌های آن را پرداخت کنند و ما باید این هزینه‌ها را برای باشگاهداری از صدا و سیما بگیریم و انتظارمان این است که صدا و سیما با فوتبال کشور همکاری کند.

طالقانی یادآور شد: یکی از درآمدهای اصلی برای باشگاه‌ها در دنیا حق پخش است. اگر می‌خواهیم فوتبال حرفه‌ای داشته باشیم و اگر کسی می‌خواهد در این مقوله سرمایه‌گذاری کند باید شرایط را برایش مهیا کنیم که یکی از این شرایط به دست آوردن درآمدهایی است که بتوان به واسطه آن باشگاهداری کرد. اگر نتوانیم این شرایط را مهیا کنیم بودن فوتبال حرفه‌ای هم معنا ندارد.

عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال تأکید کرد: در واقع تا این مسائل را حل نکنیم و درآمدزایی ایجاد نکنیم، تیم‌ها نمی‌توانند روی پای خود بایستند. استقلال خوزستان و یا همین استقلال اهواز را ببینید که چه بلایی سرشان آوردند. ذوب‌آهن، تراکتورسازی و حتی استقلال و پرسپولیس مشکلات مالی دارند. بنابراین اگر بتوانیم این حق مسلم را از صدا و سیما مثل بقیه برنامه‌هایی که می‌سازد و برای آن پول خرج می‌کند؛ از این نهاد مطالبه کنیم، مطمئنا مشکلات حل خواهد شد.

وی افزود: ما هم انتظار داریم صدا و سیما حق‌مان را ضایع نکند و این حق مسلم را از ما نگیرد. بنابراین این بار اصرار داریم تا این مسئله را با تعامل حل کنیم. البته اصل قضیه نمایش فوتبال است که آن را نشان می‌دهیم اما بقیه برنامه‌ها باید هزینه‌اش را بدهند و نمی‌شود بدون هزینه دوربین‌ها را راه داد.

طالقانی درباره اینکه گفته می‌شود تاج قبل از برگزاری مجمع عمومی 25 اسفند در حال سفر به استان‌های مختلف است تا به گونه‌ای این مجمع را با خود همسو کند گفت: کسانی که این حرفها را می‌زنند باید انصاف داشته باشند. بنده پیگیر سفرهای استانی هستم و الان هم با تاج در اراک به سر می‌برم. انتخابات استان‌ها باید به صورت قانونی در موعد مقرر برگزار شود.

وی ادامه داد: اینکه به 2 شهر می‌رویم یعنی می‌خواهیم همه را متقاعد کنیم، حرف درستی نیست. بالای 70 نفر در مجمع عضو هستند و اگر چنین قصدی باشد باید به همه سرکشی کنیم. اما نهایتاً توانستیم مجمع عمومی شهرکرد را برگزار کنیم که در حاشیه آن نیز جلساتی با مسئولان برگزار شد تا از آنها بخواهیم از فوتبال شهرکرد پشتیبانی کنند. آیا این کار بدی است؟

این عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال یادآور شد: الان هم مجمع انتخاباتی اراک را برگزار می‌کنیم و همه این کارها وظیفه فدراسیون فوتبال است چون او رئیس مجمع همه استان‌ها به شمار می‌رود.

وی در مورد حاشیه‌هایی که برای برگزاری این مجمع به وجود آمده است گفت: خیر، مشکلی نیست و مجمع عصر بدون مشکلی برگزار می‌شود.

طالقانی در پایان از انتخاب بهاروند و صوفی‌زاده از سوی تاج برای کاندیداتوری نواب رئیس فدراسیون فوتبال در مجمع این فدراسیون خبر داد.